Abstract:
|
Català: L'objectiu principal del projecte és aconseguir un sistema de Realitat Augmentada utilitzant la càmera Microsoft Kinect, basada un procés de llum estructurada. Concretament, es vol pintar un model 3D al lloc on es troba l'usuari i que es mogui tal com ell ho fa. Aquest tipus de sistema es basa en projectar sobre l’escena un patró conegut de punts i observar amb un dispositiu receptor la posició relativa a la que es veuen i la deformació dels patrons. En funció d’aquestes variacions de posició i forma dels patrons es pot calcular la profunditat de cada píxel de l’escena i l’orientació de cada punt.
Per aconseguir el sistema de realitat augmentada cal diferenciar diverses parts. Primer cal aconseguir la imatge real que rep la càmera, també cal aconseguir una imatge de profunditat i poder extreure'n d'aquesta última els usuaris que hi ha davant la càmera y la posició de les seves articulacions. Una vegada es té tota la informació sobre la posició dels usuaris, tenim moltes possibilitats, com per exemple, dibuixar un model 3D en la mateixa posició en la que es troba l'usuari o comprovar si amb l'últim moviment efectuat s'ha produït alguna interacció amb algun dels elements addicionals que proporciona el sistema de realitat augmentada. |