dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Electrònica |
dc.contributor |
Román Lumbreras, Manuel |
dc.contributor.author |
Codina Marín, Albert |
dc.date |
2011-12-20 |
dc.identifier.citation |
ETSETB-230.75809 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/13806 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria electrònica::Electrònica de potència |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria electrònica::Components electrònics |
dc.subject |
Power electronics |
dc.subject |
Convertidors |
dc.subject |
Dispositius de baixa tensió |
dc.subject |
xarxa ferroviaria |
dc.subject |
Electrònica de potència |
dc.title |
Convertidor DC/DC de 3Kv/24v/24W per aplicacions ferroviàries auxiliars |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Projecte Final de Master Oficial fet en col·laboració de PROTECCIONES ELÉCTRICAS DE ALTA TENSIÓN (PROAT S.L.) |
dc.description.abstract |
English: This project started when the company PROTECCIONES ELÉCTRICAS DE ALTA TENSIÓN (PROAT S.L.) discovered the needing to supply low-voltage for electrical devices at certain points of the rail network. The solution proposed in this project aims to replace current systems in use, such as those based on solar panels or batteries, which have a higher costs and lower security of supply by one based on obtaining energy directly from the catenary by converting DC / DC. This solution, while improving the way of supply energy to the devices that need to be fed in, it also aims to offer an alternative to the requirements of having a feed point on the railway point, providing an alternative more compact, and therefore easier to carry. Moreover, in this report is to detailed the steps, starting from initial specifications to achieve a valid prototype for connect to the railway catenary, justifying in each case the criteria that have been used. |
dc.description.abstract |
Castellano: Este proyecto nace de la necesidad planteada por la empresa PROTECCIONES ELÉCTRICAS DE ALTA TENSIÓN (PROAT S.L.) de alimentar dispositivos de baja tensión en determinados puntos de la red ferroviaria. La solución propuesta en este proyecto pretende sustituir los actuales sistemas en uso, como son los basados en paneles fotovoltaicos o baterías acumuladores, que presentan un mayor coste económico y una menor garantía de suministramiento continuo, por uno basados en la obtención de la energia directamente des de la catenaria mediante una conversión CC/CC. Esta solución, además de mejorar la alimentación de los dispositivos que necesitan estar alimentados de forma permanente, también pretende ofrecer una alternativa a las necesidades de disponer de un punto de alimentación puntual en la via ferroviaria, ofreciendo una alternativa más compacta, y por lo tanto, mas fácil de transportar. Por otro lado, en esta memoria se pretende detallar los pasos a seguir, partiendo de unas especificaciones iniciales, hasta la consecución de un prototipo válido para connectar a la catenaria de la via ferroviaria, justificando en cada caso los criterios que se han utilizado, ya sea para la selección de topologías o componentes. |
dc.description.abstract |
Català: Aquest projecte neix de la necessitat plantejada per l'empresa PROTECCIONES ELÈCTRICAS DE ALTA TENSIÓN (PROAT S.L.) d'alimentar dispositius de baixa tensió en determinats punts de la xarxa ferroviària. La solució proposada en aquest projecte pretén substituir els actuals sistemes en ús, com són els basats en panells fotovoltaics o bateries acumuladores, que presenten un major cost econòmic i una menor garantia de subministrament continu, per uns sistema basat en l'obtenció de l?energia directament des de la catenària mitjançant una conversió CC/CC. Aquesta solució, a més de millorar l'alimentació dels dispositius que necessiten estar alimentats permanentment, també pretén oferir una alternativa a les necessitats de disposar d'un punt d'alimentació puntual a la via ferroviària, oferint una alternativa més compacta, i per tant, més fàcil de transportar. Per altra banda, aquesta memòria pretén detallar els passos a seguir, partint de les especificacions inicials, fins a la consecució d'un prototip vàlid per connectar a la catenària de la via ferroviària, justificant en cada cas quins criteris s'han fet servir, ja sigui per la selecció de topologies o components. |