dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Cors Iglesias, Josep Maria |
dc.contributor.author |
Abilla Navarro, Xavier Ignasi |
dc.date |
2011-06-28 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/14661 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::TIC's aplicades a l'educació |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari |
dc.subject |
Mathematics--Study and teaching |
dc.subject |
Matemàtiques |
dc.subject |
Aplicacions |
dc.subject |
PDI |
dc.subject |
TIC |
dc.subject |
Tales |
dc.subject |
Matemàtica -- Educació secundària |
dc.subject |
Tecnologia de la informació -- Ensenyament |
dc.title |
L’ ús de la PDI com a recurs per l’ensenyament de matemàtiques a Secundària (Elaboració de material per utilitzar en una pissarra digital en una classe d’ESO) |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Català: El treball que he elegit tracta de les noves eines tecnològiques que s’apliquen a la classe
de matemàtiques a Secundària, en concret a l’ús de la pissarra digital. Crec que cal
potenciar aquesta nova forma de treballar perquè ofereix noves estratègies amb l’objectiu
de millorar l’aprenentatge dels continguts curriculars i les competències bàsiques.
Això m’ha dut a interessar-me per analitzar quins són els avantatges que ens pot
proporcionar l’ús de la pissarra digital per poder oferir a l’alumnat activitats atractives i
motivadores que afavoreixin la seva participació a l’aula i la interactuació del grup-classe
He exposat alguns dels programaris més representatius amb les seves característiques,
possibilitats didàctiques, avantatges i diferències. He fet una selecció dels recursos
disponibles classificats segons els continguts curriculars. Hi ha aplicacions que tenen
materials preparats, alguns inclús abasten tot el currículum de matemàtiques en tots els
nivells i alguns altres estan elaborats per centres i per professors. Amb això es veu que hi
ha una recerca i un intercanvi de coneixements molt profitós.
He elegit una unitat didàctica de 3r ESO i he fet la mateixa activitat amb diferents
programes per veure les seves diferències. He dissenyat unes sessions amb continguts,
metodologia i exercicis desenvolupats amb la PDI. He intentat que fos entenedor, que
tingués molt suport visual per fer-ho atractiu i que tingués en compte, la teoria i l’aplicació
de la teoria a la vida real.
Finalment voldria insistir en que l’ús de les TIC i la pissarra digital constitueixen una eina
molt valuosa a l’aula perquè permet transmetre a més de coneixements i habilitats,
actituds ja què una classe pot ser molt cooperativa quan disposa d’un mitjà audiovisual
interactiu. |