dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Puente Martorell, José Manuel de la |
dc.contributor.author |
Ferre Nebot, Sabina |
dc.date |
2011-06-30 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/14464 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Material didàctic |
dc.subject |
Building--Details |
dc.subject |
Formació profesional |
dc.subject |
Edificació |
dc.subject |
Detall constructiu |
dc.subject |
Pautes |
dc.subject |
Eines |
dc.subject |
Eficiència |
dc.subject |
Blog |
dc.subject |
TIC |
dc.subject |
Competències digitals |
dc.subject |
Representació arquitectònica -- Formació professional |
dc.subject |
Construcció--Detalls-- Formació professional |
dc.title |
Pautes didàctiques per optimitzar la representació de detalls constructius |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
El treball es basa en dos conceptes: un específic, tractant el tema de la representació de
detalls constructius al CFGS Desenvolupament i Aplicació de Projectes d’Edificació
impartit al centre de Formació Professional on he realitzat les pràctiques, i un transversal
que comporta l’adquisició i millora de competències digitals, aprenentatge d’eines que
proporciona Internet per l’adquisició i difusió d’informació d’una manera eficient i
responsable a través de la sindicació de continguts i la creació d’un blog recull dels detalls
constructius realitzats. Els problemes que intenta resoldre aquest treball són:
- Problemes per a entendre i representar els elements constructius com a eina de
comunicació amb altres professionals de l’edificació,
- Els detalls constructius perden importància per als professionals, hi ha més interès per la
imatge que pel funcionament dels edificis,
- L’eina Internet és la més utilitzada per a l’obtenció d’informació però s’utilitza de manera
ineficient.
Mitjançant la proposta de metodologies alternatives a les utilitzades al centre i una
programació diferent del crèdit 5 de l’esmentat CFGS, el treball arriba als següents
objectius:
- Proporcionar una sèrie d’eines i pautes de representació de detalls constructius basades
en el coneixement dels elements que composen les edificacions.
- Mitjançant la pràctica guiada els alumnes i les alumnes prendran consciència de la utilitat
de la representació com a forma de comunicació amb els professionals de la família
d’edificació.
-Creació de un blog recull dels detalls constructius realitzats, prèvia explicació de diferents
eines TIC per l’adquisició i participació activa a la xarxa.
L’interès perquè els alumnes i les alumnes aprenguin els processos mitjançant els quals
poden arribar a representar detalls constructius d’una manera eficient i ben documentada
és el que mou el treball. S’aplicaran metodologies basades en l’ensenyamentaprenentatge
i l’assoliment de competències digitals mitjançant el tractament de sindicació
de continguts i creació conjunta de tot el grup classe amb un blog recull dels treballs
realitzats pels alumnes i les alumnes i els continguts teòrics explicats pel
professor/professora. |