Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/2099.1/14464

Pautes didàctiques per optimitzar la representació de detalls constructius
Ferre Nebot, Sabina
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Puente Martorell, José Manuel de la
El treball es basa en dos conceptes: un específic, tractant el tema de la representació de detalls constructius al CFGS Desenvolupament i Aplicació de Projectes d’Edificació impartit al centre de Formació Professional on he realitzat les pràctiques, i un transversal que comporta l’adquisició i millora de competències digitals, aprenentatge d’eines que proporciona Internet per l’adquisició i difusió d’informació d’una manera eficient i responsable a través de la sindicació de continguts i la creació d’un blog recull dels detalls constructius realitzats. Els problemes que intenta resoldre aquest treball són: - Problemes per a entendre i representar els elements constructius com a eina de comunicació amb altres professionals de l’edificació, - Els detalls constructius perden importància per als professionals, hi ha més interès per la imatge que pel funcionament dels edificis, - L’eina Internet és la més utilitzada per a l’obtenció d’informació però s’utilitza de manera ineficient. Mitjançant la proposta de metodologies alternatives a les utilitzades al centre i una programació diferent del crèdit 5 de l’esmentat CFGS, el treball arriba als següents objectius: - Proporcionar una sèrie d’eines i pautes de representació de detalls constructius basades en el coneixement dels elements que composen les edificacions. - Mitjançant la pràctica guiada els alumnes i les alumnes prendran consciència de la utilitat de la representació com a forma de comunicació amb els professionals de la família d’edificació. -Creació de un blog recull dels detalls constructius realitzats, prèvia explicació de diferents eines TIC per l’adquisició i participació activa a la xarxa. L’interès perquè els alumnes i les alumnes aprenguin els processos mitjançant els quals poden arribar a representar detalls constructius d’una manera eficient i ben documentada és el que mou el treball. S’aplicaran metodologies basades en l’ensenyamentaprenentatge i l’assoliment de competències digitals mitjançant el tractament de sindicació de continguts i creació conjunta de tot el grup classe amb un blog recull dels treballs realitzats pels alumnes i les alumnes i els continguts teòrics explicats pel professor/professora.
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Material didàctic
-Building--Details
-Formació profesional
-Edificació
-Detall constructiu
-Pautes
-Eines
-Eficiència
-Blog
-TIC
-Competències digitals
-Representació arquitectònica -- Formació professional
-Construcció--Detalls-- Formació professional
Treballs d'investigació/Fi de màster
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostra el registre complet del document