Abstract:
|
El tractament de la informació, la competència digital i l’aprenentatge al llarg de tota la vida
conformen el punt de partida d’aquest treball orientat a transmetre a l’alumnat de FP,
mitjançant un projecte pràctic i dinàmic que es desenvoluparà a classe, la importància
d’estar constantment informats sobre l’actualitat, les novetats i les tendències dels seu
sector professional, establint les bases del seu propi entorn personal d’aprenentatge, en
un moment històric on el mercat laboral, i les relacions socials, canvien a gran velocitat.
Amb l’objectiu de reduir la distància entre el món laboral i els ensenyaments professionals,
complementar els continguts dels currículums, i inculcar a l’alumnat l’hàbit de reciclar els
seus coneixements de manera autònoma, més enllà de les portes del centre educatiu,
aquest projecte te una orientació eminentment funcional, i contribueix no només a preparar
i apropar als joves a la realitat laboral, augmentant la seva competitivitat i capacitat
d’adaptació, sinó també a fer un ús efectiu i racional d’Internet com a font d’informació i
coneixement.
Per posar-ho en pràctica es proposa la creació d’un nou mòdul transversal a totes les
famílies professionals, que aprofitant unes 30 hores de lliure disposició, ensenyarà als
alumnes a fer servir les TIC per buscar i seleccionar a Internet les fonts informatives més
adients relacionades amb la seva feina, a subscriure’s a les més interessants, a fer una
lectura crítica i reflexiva de la informació multimèdia rebuda, i a plasmar-la en un espai
web comú a tota la classe, respectant l’autoria i citant les fonts. |