dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Villasevil Marco, Francisco Javier |
dc.contributor.author |
Tello Artigas, Judith |
dc.date |
2011-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/14409 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari |
dc.subject |
Pneumatics -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Hydraulics-- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
tecnologia |
dc.subject |
didàctiques |
dc.subject |
aprenentatge |
dc.subject |
alumnat |
dc.subject |
innovació |
dc.subject |
ESO |
dc.subject |
metodologia |
dc.subject |
competències |
dc.subject |
Pneumàtica -- Educació secundària |
dc.subject |
Hidràulica -- Educació secundària |
dc.subject |
Material didàctic |
dc.title |
Material didàctic per la unitat didàctica Pneumàtica i hidràulica. “Disseny i construcció d’una mà hidràulica” |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Aquest treball fi de màster: “material didàctic per la unitat didàctica sistemes pneumàtics i
hidràulics: disseny i construcció d’una mà hidràulica” neix de la idea de dissenyar material
docent renovat per aquesta unitat didàctica.
La pneumàtica i hidràulica, ubicada al últim trimestre de 4rt d’ESO, sol ser una unitat que
es dóna totalment teòrica, tant per la manca de temps al estar situada a final de curs o per
la falta de material que la dinamitzi i la facin més interessant als ulls de l’alumnat.
Aquesta unitat didàctica és la que vaig impartir durant el meu període de pràctiques al
institut i per tal de dinamitzar-la vaig dissenyar tres activitats , dues de les quals es van
portar a terme.
En el disseny d’aquestes tres activitats s’han tingut en compte:
- Fer activitats motivadores per l’alumnat que normalment ens demanava activitats a l’aula
d’informàtica o de taller
- El complir amb els objectius curriculars establerts per aquesta unitat
- Treballar les competències bàsiques que l’alumnat a d’assolir durant la seva etapa.
-La manca de temps ja que ens trobem situats en el últim trimestre del curs
Així per dinamitzar la part teòrica s’ha dissenyat una activitat de treball cooperatiu
anomenada Puzzle. Considerem que l’alumnat d’aquest curs ja està preparat per una
activitat amb aquesta tècnica, que a més a més, els ajudarà a desenvolupar les seves
capacitats de treball en equip, oral i d’organització de treball.
La segona activitat està orientada a la utilització de simuladors en aquesta unitat que
malgrat estar present en el curriculum poques vegades es porten a terme. Les activitats
dissenyades es basen en casos reals que l’alumne pot trobar , la majoria, en la seva vida
real.
I finalment, s’ha dissenyat una activitat a l’aula de taller, per la part de sistemes hidràulics
on l’alumnat posarà en pràctica la llei de Pascal. L’avantatge d’aquesta activitat es que no
requereix massa temps per a la seva realització i es pot adaptar a tot els nivells
manipulatius de l’alunat.
Així amb aquestes activitats s’espera dinamitzar aquest unitat didàctica i motivar a
l’alumnat |