Abstract:
|
Català: El present "Treball Fi de Màster en Formació del Professorat d'Educació Secundària
Obligatòria i Batxillerat" té com a finalitat ser una proposta per a la implantació de les TIC
(Tecnologies de la Informació i la Comunicació) i les TAC (Tècniques per a l'Aprenentatge
Col·laboratiu) en un centre educatiu.
Aquesta proposta recull tots aquells aspectes que un centre educatiu ha de tenir presents,
des de la part més hardware (projectors, PDIs...) fins a la part software, passant per la
formació del personal docent.
Pel que fa a la part software, es fa una valoració dels recursos existents gratuïts, tot
analitzant activitats digitals (JClic, HotPotatoes...), eines del web 2.0 (Google Docs, wikis,
blogs...), així com l'aplicabilitat de jocs en l'educació.
Pel que fa a la part hardware, s'analitzen els elements bàsics per tal de portar a terme el
pla TIC/TAC, així com les seves característiques. Els elements analitzats són l'ordinador,
el projector i la pissarra digital (i interactiva).
Tot cercant l'èxit de l'aplicació de les propostes analitzades, es detalla un pla de formació
del professorat, tot detallant les estratègies seguides.
Aquest TFM no pretén ser un manual d'ús ni una guia de referència. Pretén propiciar els
primers passos que un coordinador TIC/TAC ha de tenir presents per tal de potenciar l'ús
de les tecnologies entre els seus companys, així com de fomentar la reflexió del lector de
l'aplicabilitat dels recursos descrits. Per tant, no és un document encarat només per als
coordinadors TIC/TAC, sinó que té la finalitat de despertar l'interès en totes aquelles
persones que no veuen factible l'aplicabilitat de la tecnologia en el món educatiu, o bé no
saben per on començar a aplicar-la. |