Abstract:
|
El TFM que ens ocupa tracta de generar un vincle més fort entre el DAO i l’alumnat d’Educació Secundària. S’ha tractat d’apropar la realitat actual que està afrontant el món de l’Ensenyament al nostre país amb l’esperit de millora i innovació a les aules. Tot això, s’ha desenvolupat mitjançant la incorporació del programa de Software lliure de Dibuix assistit per ordinador Qcad, que treballa amb la plataforma educativa Linkat.
La idea és desenvolupar un tutorial senzill adaptat a les necessitats d’un alumne de secundària. Aquest fet esdevé una oportunitat de millora respecte a la gran quantitat de material didàctic existent, tutorials que es poden trobar al web, exercicis, etc. que no s’adeqüen a la realitat d’un centre educatiu, ja sigui per la seva extensió, dificultat o manca d’accés. Aquest tutorial, doncs, vindrà fixat per unes pautes bàsiques a seguir emmarcades en un determinat número de sessions realitzades a l’aula, exercicis per a la pràctica i activitats, tant de reforç com d’ampliació, per arribar als diferents ritmes d’aprenentatge que podem trobar dins d’un grup-classe.
Tenint en compte que l’Ensenyament-aprenentatge d’aquest programari es durà a terme a Tercer d’ESO, també es voldrà donar un ventall de possibilitats d’aplicació del DAO a les diferents unitats didàctiques que s’impartiran a la matèria de Tecnologia i els projectes tecnològics associats a ella. Més concretament, es focalitzarà l’atenció en un projecte cooperatiu a nivell grup-classe dintre de la unitat didàctica de El Procés Tecnològic de Tercer d’ESO que, consistirà a trets generals, en La creació de l’Institut Ideal.
Per una altra banda, i des d’una vessant enfocada directament al dia a dia del professorat de la matèria de Tecnologia, aquest TFM permet facilitar la preparació de les pròpies classes. Com tots sabem, ser professor especialista de la matèria de Tecnologia no és feina fàcil ja que hi ha molt temari que no en som uns experts com, podria ser en aquest cas, el dibuix assistit per ordinador. Per tant, obrint portes i mires a tenir un accés lliure a aquest tipus de material a la docència ens permetria fer un pas endavant de manera conjunta i mirar al futur educatiu de manera més entusiasta. |