dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Balbuena Martínez, Maria Camino Teófila |
dc.contributor.author |
Izquierdo Ràmia, Laia |
dc.date |
2011-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/14308 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari |
dc.subject |
Mathematics--Study and teaching |
dc.subject |
Professors |
dc.subject |
Innovació |
dc.subject |
Motivació |
dc.subject |
Ensenyament |
dc.subject |
Aprenentatge |
dc.subject |
Alumnes |
dc.subject |
Currículum |
dc.subject |
Por |
dc.subject |
Matemàtica--Ensenyament |
dc.title |
La por a les matemàtiques: com canviar aquest concepte? |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
El present treball final de màster té com a objectius analitzar l’ensenyament actual de les
matemàtiques en les escoles, analitzar l’aprenentatge actual de la matèria per part dels alumnes i
proposar mètodes innovadors en l’ensenyament que facin unes matemàtiques més atractives i
entenedores per a l’alumnat.
Mitjançant l’estudi de l’ensenyament de les matemàtiques s’estudia l’ensenyament actual que hi ha en
les escoles analitzant l’evolució del currículum al llarg de la història, veient si aquest conté aspectes
que poden afavorir a les inseguretats i falta de motivació per part dels alumnes. També s’interpreta el
treball per competències que proposa el currículum actual, el qual encara s’està introduint
progressivament en els centres. S’analitza com es pot treballar per competències a l’aula i si aquest fet
influeix en els resultats acadèmics de l’alumnat i en la percepció que té aquest de les matemàtiques.
Per últim, s’estudia l’estat de l’ensenyament espanyol comparant els resultats acadèmics dels alumnes
espanyols amb els obtinguts pels alumnes d’altres països en les proves PISA.
El segon bloc del treball consisteix en analitzar l’aprenentatge de les matemàtiques per part de
l’alumnat. Veure quines són les possibles causes que provoquen que les matemàtiques siguin una de
les matèries més temudes pels alumnes, on estan els orígens d’aquestes inseguretats i analitzar la
influència de la societat sobre aquest fet. Per tal d’analitzar què pensen els alumnes i trobar els factors
que influeixen més en la seva percepció de les matemàtiques es realitza un estudi estadístic,
mitjançant el qual també s’estudien altres aspectes com són el rendiment escolar dels alumnes i els
factors que hi poden influir.
Per últim, el treball exposa els reptes que s’hauria de plantejar l’ensenyament actual de les
matemàtiques per tal de formar alumnes amb una bona competència matemàtica adquirida i capaços
de resoldre aspectes i problemes de la vida quotidiana, així com els mètodes innovadors en
l’ensenyament de les matemàtiques per fer d’aquestes una matèria més atractiva i entenedora per a
l’alumnat. |