Abstract:
|
Aquest projecte final de Pràcticum II de Psicologia de l'Educació, explica totes les activitats que he dut a terme al llarg de la meva estada en pràctiques a l'Equip d'Assessorament Psicopedagògic Nou Barris (EAP Nou Barris), de la ciutat de Barcelona. S'hi descriuen les característiques del centre i dels Serveis Educatius Nou Barris en què es troba immers com a part integrant, així com els serveis que ofereixen a la comunitat educativa, molt especialment els propis de l'EAP Nou Barris com a centre de pràctiques, adreçats a assessorar al professorat i a les famílies dels infants a ajudar els nens a millorar les seves capacitats i competències d'aprenentatge i/o la seva conducta a les etapes educatives d'Educació Infantil (EI), Educació Primària (EP) i Educació Secundària Obligatòria (ESO), des d'un marc teòric col·laboratiu, constructivista i sistèmic, tot emfasitzant el treball col·laboratiu que mantenen els professionals de l'educació entre sí i amb les famílies dels alumnes, així com amb els serveis externs, com ara el CSMIJ i els Serveis Socials. El projecte detalla les observacions que he realitzat envers les actuacions dutes a terme pel meu tutor extern de l'EAP Nou Barris, la seva temporització i finalment, les conclusions i prospectiva envers el treball realitzat, així com la valoració crítica que en faig de la meva estada en pràctiques. |
Abstract:
|
Este proyecto final de Pràcticum II de Psicología de la Educación, explica todas las actividades que he llavado a cabo a lo largo de mi estancia en prácticas en el Equip d'Assessorament Psicopedagògic Nou Barris (EAP Nou Barris), de la ciudad de Barcelona. Se describen las características del centro y de los Serveis Educatius Nou Barris en el que se encuentra inmerso como parte integrante, así como los servicios que ofrecen a la comunidad educativa, muy especialmente los propios del EAP Nou Barris como centro de prácticas, y dirigidos a ayudar a los niños a mejorar sus capacidades y competencias de aprendizaje i/o su conducta en las etapas educativas de Educación Infantil (EI), Educación Primaria (EP) y Educación Secundaria Obligatoria (ESO), desde un marco teórico colaborativo, constructivista y sistémico, destacando el trabajo colaborativo que mantienen los profesionales de la educación entre sí i con las familias de los alumnos, así como con los servicios externos, como el CSMIJ y los Servicios Sociales. El proyecto detalla las observaciones que he realitzado sobre las actuaciones llevadas a cabo por mi tutor externo del EAP Nou Barris, su temporización y finalmente, las conclusiones y prospectiva sobre el trabajo realizado, así como la valoración crítica que hago de mi estancia en prácticas. |