Título:
|
Aerotropolis: an aviation-linked space
|
Autor/a:
|
Flores-Fillol, Ricardo; Nicolini, Rosella
|
Otros autores:
|
Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia; Universitat Rovira i Virgili. Centre de Recerca en Economia Industrial i Economia Pública |
Abstract:
|
This paper examines the conditions allowing the formation of aeropolitan areas as large
industrial areas with a high concentration of commercial activities in the proximity of selected
airports. We assume that firms deliver their production by plane and land competition takes
place among service operators, firms and farmers. Service operators supply facilities that firms
can absorb. Our framework identifies a unique land equilibrium characterized by the spatial
sequence Airport - Industrial park - Rural area (A-I-R). Aerotropolis-type configurations are
associated with the level of transport costs and the degree of intensity of facilities.
Keywords: aerotropolis; facilities; bid-rent function.
JEL Classification Numbers: L29; L90; R14. |
Fecha de creación:
|
2011 |
Materias (CDU):
|
338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus |
Materia(s):
|
Aeroports Zones industrials Geografia rural |
Derechos:
|
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Páginas:
|
31 p. |
Tipo de documento:
|
Documento de trabajo |
Editor:
|
Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia
|
Collection:
|
Documents de treball del Departament d'Economia;2011-28
|
Compartir:
|
|