Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/13409

Pla d'empresa d'organització logística entre els CEIP's de Barcelona per assolir la màxima varietat i ocupació en activitats extraescolars mitjançant programació lineal
Martínez Villaplana, Jordi; Figueras Castells, Pere
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses; Mateo Doll, Manuel; Subirachs Torné, Miquel
L’objectiu d’aquest projecte és la creació d’una empresa que promogui la realització d’activitats extraescolars, fora de l’horari escolar obligatori, a nens i nenes d’edats compreses entre el 3 i els 11 anys, els pares i mares dels quals demanen activitats extraescolars que contribueixin a la formació integral dels seus fills afavorint la conciliació del temps de vida de les famílies i assolint activitats educatives de qualitat pels infants més enllà de la ludoteca. La idea sorgeix per la necessitat de diversificar les activitats extraescolars, que si bé s’arriben a oferir per diferents empreses d’aquest sector, no troben acollida entre les diferents escoles, o bé no es poden realitzar per falta d’un nombre mínim d’alumnes. Tanmateix no hi ha una continuïtat assegurada en determinades activitats durant tot el període infantil escolar o inclús durant un mateix curs. Amb aquest servei de nova creació es pretén que l’oferta d’activitats extraescolars no sigui exclusiva de l’escola on estudien sinó que englobi d’altres, i també entitats del barri, formant així un teixit associatiu per gestionar-les. Per això, a més d’oferir un ventall molt més ampli d’activitats, es proporciona el mitjà de transport per als infants i la seva custòdia. L’àmbit d’actuació inicial de l’empresa és la ciutat de Barcelona, però amb la mirada posada en la resta de municipis d’altres comarques catalanes. L’estudi aborda les variables econòmiques, legals, demogràfiques, etc., que condicionen el macro i microentorn, definint el mercat objectiu i plantejant un pla de marketing, amb la fixació d’uns objectius per poder realitzar diferents formulacions d’estratègies de mercat. D’altra banda s’implementarà un programa matemàtic per tal d’aplicar posteriorment una heurística que defineixi les associacions entre diferents CEIP’s, que es denominaran “clústers”. Posteriorment s’implementarà un altre programa matemàtic per definir la ruta òptima entre els CEIP’s del clúster, tenint en compte la possibilitat d’incloure o no altres associacions d’interès on els nens podrien realitzar altres activitats extraescolars que no es promouen per mancança d’instal·lacions. El resultat seran diferents clústers que tindran la possibilitat d’organitzar-se entre ells per poder ampliar l’oferta d’activitats i alumnes apuntats mitjançant el suport web de l’empresa. Per tant, cada clúster estarà integrat pels CEIP’s que hi pertanyin i per extensió pels alumnes i els seus pares i mares. Aquests últims podran interactuar amb la web per tal de conèixer l’oferta d’activitats dins del seu clúster, la qual anirà en funció de les activitats escollides per les diferents AMPA’s, les instal·lacions esportives existents en l’entorn del clúster i la capacitat de transport.
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Gestió del coneixement::Sistemes d'informació
Àrees temàtiques de la UPC::Matemàtiques i estadística::Investigació operativa::Programació matemàtica
Student activities -- Planning -- Linear
Business logistics
Elementary schools -- Management
Activitats extraescolars -- Planificació -- Programació lineal
Logística (Indústria)
Escoles primàries -- Direcció i administració
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Mateo Doll, Manuel; Subirachs Torne, Miquel; Martínez Villaplana, Jordi; Figueras Castells, Pere; D'Armas Regnault, Mayra