To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/20510

Ensenyar a llegir i escriure i més hores de castellà. Com ho farem?
Fons, Montserrat
Universitat de Barcelona
La LOCE i els decrets que la complementen estableixen que en el primer cicle de primària, els cursos en què s'aprèn a llegir i escriure, s'han impartir quatre hores setmanals de castellà. En aquest article s'analitzen les repercussions d¿aquesta mesura en el procés d'aprenentatge de la lectura i l'escriptura i en la consecució de l'objectiu lingüístic final del sistema educatiu a Catalunya (garantir el coneixement de les dues llengües oficials). La discussió gira entorn de tres eixos: la diversitat de coneixements lingüístics de l'alumnat que aprèn a llegir i escriure en una mateixa aula, la integració de l'ensenyament de la lectura i l'escriptura en les activitats que es desenvolupen al llarg de la jornada escolar, i la constatació que els infants aprenen a llegir i escriure en les llengües que fan servir els adults quan interaccionen amb ells, encara que els nens no les parlin correctament.
2011-11-07
Català
Ensenyament de l'escriptura (Educació primària)
Lectura (Educació primària)
Política lingüística
Castellà (Llengua)
Catalan
Penmanship (Elementary)
Reading (Primary)
Language policy
Spanish language
(c) Fons Esteve, 2004
Article
Centre Universitari de Sociolingüística i Comunicació (CUSC). Universitat de Barcelona
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters