Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/171777

Estils d'aprenentatge i rendiment acadèmic. Un estudi sobre alumnat de la Diplomatura de mestres de la Universitat de Vic
Solé i Salas, Lluís
Universitat de Vic. Facultat d'Educació; Ruiz i Bel, Robert
Com a part inicial d'un procés més ampli d’implementació dels principis del Disseny Instruccional Universal a la Universitat de Vic, aquest estudi ha examinat i explorat els estils d'aprenentatge dels estudiants de primer curs de la Diplomatura de Mestre a la Universitat de Vic. Els objectius han estat, analitzar els perfils dels estils d’aprenentatge dels alumnes de primer curs d'educació per determinar si hi havia diferències significatives en l'estil d'aprenentatge preferit en base a especialitat escollida, edat i sexe, així com també detectar correlacions entre estilsd'aprenentatge i rendiment acadèmic. S’ha estudiat una mostra de 243 estudiants. L'instrument de mesura ha estat el “Index of Learning Styles Questuinnaire”. S’ha procedit a fer un anàlisi descriptiu i ANOVA. Els resultats mostren una distribució de les quatre dimensions del ILS similars als perfils d’altres poblacions d'altres universitats. La immensa majoria dels estudiants resulten visuals i sensorial i indiferents per a les dimensions actiu-reflexiu i seqüencial-global. Per especialitat i edat només les dimensions actiureflexiu ivisual-verbal han mostrat diferències significatives. Per gènere no s'han trobat diferèncie significatives . Pel que respecta al rendiment acadèmic, només la dimensió visual-verbal sembla tenir una relació significativa, obtenint qualificacions sensiblement més altes aquells estudiants amb un perfil verbal més alts que els efectes visuals. S’ha generat dues noves variables "nivell de dispersió" i "grau de risc". No s’ha trobat cap relació entre aquests dos factors i el rendiment acadèmic. S’han discutit els resultats. L’instrument ILSQ sembla presentar un valor moderat com a element predictiu de dificultats l'aprenentatge de l’alumnat i el seu rendiment acadèmic.
As initial part of a larger Universal Instructional Design principles implementation process, this study examined and explored the learning styles of first year students in the Faculty of Education at Vic University. The aim was to examine the profiles of these students to determine whether there was a statistically significant relationship between preferred learning style and speciality, age and gender, and also whether a relationship existed between learning styles and academic achievement. The sample comprised 243 students. The “Index Learning Styles Questionnaire” instrument was used, and the results were analysed both descriptively and using ANOVA. The results show a distribution of the four ILSQ dimensions similar to profiles of other university populations. The overwhelming majority of students were visual and sensitive learners and indifferent to activereflexive and sequential-global dimensions. By speciality and age, only active-reflexive and visualverbal dimensions show statistically significant differences. No differences were found by gender. In terms of academic achievement, only the visual-verbal dimension seems to show a clear correlation, with verbal students obtaining higher results than visual learners. New variables of “dispersion level” and “risk level” have been created. No relationship between these two factors and academic achievement has been found. In the discussion of the results, ILSQ seems to have moderate value as a predictor of learning difficulties or academic success.
02-11-2011
Pedagogia - Ensenyament universitari
Aprenentatge, Aptitud per l' - Ensenyament universitari
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
194 p.
info:eu-repo/semantics/masterThesis
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
DEA+TOT+JUNT.pdf 1.226 MB PDF

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Ruiz i Bel, Robert; Solé i Salas, Lluís; Datsira Gallifa, Mireia; Echeita Sarrionandia, Gerardo; Sala Bars, Ingrid