dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Expressió Gràfica a l'Enginyeria |
dc.contributor |
López Membrilla, Manuel |
dc.contributor.author |
Navarro Santaliestra, Carles |
dc.contributor.author |
Valls Aguila, Oriol |
dc.coverage.spatial |
east=1.7311795055866241; north=41.22115694345328; name=Vilanova i la Geltrú, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2011-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/13194 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Industrial design |
dc.subject |
Pont grua |
dc.subject |
Carros |
dc.subject |
Von Mises |
dc.subject |
Stothert & Pitt |
dc.subject |
Transmissió |
dc.subject |
Analisis elementss finits |
dc.subject |
Catia V5 R20 |
dc.subject |
Fosa nodular |
dc.subject |
Engranatges |
dc.subject |
Simulacions |
dc.subject |
Disseny industrial |
dc.title |
Disseny i modelat 3D de la reconstrucció virtual d'un pont grua d'accionament manual de principis del segle XX dels tallers de RENFE a Vilanova i la Geltrú |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte consisteix en el disseny i modelat 3D d’un pont grua de
principis del segle XX construït per l’empresa Stothert & Pitt i que actualment
pertany al Museu del Ferrocarril de Catalunya a Vilanova i la Geltrú. Aquest
pont grua, va formar part de la instauració ferroviària a Vilanova i la Geltrú i la
seva posterior obertura en quan a comunicacions i comerç amb la resta de
l’Estat Espanyol. Aquesta revolució del ferrocarril va ser iniciada per un
ambiciós empresari nascut a Vilanova anomenat Francesc Gumà.
L’objectiu principal d’aquest projecte de final de carrera és el disseny i modelat
3D del pont grua, amb un procés anomenat enginyeria inversa. Per a poder
assolir-ho, s’ha realitzat un estudi del pont in situ i del seu entorn, prenent
mesures i recreant-les virtualment mitjançant Catia V5.
Posteriorment, s’ha procedit a la recerca d’informació bibliogràfica sobre el pont
grua estudiat. S’ha realitzat una entrevista amb un antic treballador del pont per
a poder entendre el funcionament de tota la maquinària i les condicions en les
que treballaven abans que es finalitzés el seu ús l’any 1958.
També s’han dut a terme diferents anàlisis d’algunes de les peces de major
importància del pont grua mitjançant Catia V5, i al mateix temps, s’han realitzat
els càlculs de forma teòrica per comparar-los amb els obtinguts per software.
Per últim, s’han efectuat una sèrie de simulacions per mostrar com era el
moviment del pont grua quan estava en funcionament, tant el moviment al llarg
de la nau, com el moviment de diferents mecanismes interns. |