Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/12861

Prediccions d'agitació portuària utilitzant un model Mild - Slope en elements finits. Aplicació al port de Barcelona
Casas Gurri, Laura
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Hidràulica, Marítima i Ambiental; Espino Infantes, Manuel
L’agitació portuària és un fenomen que consisteix en l’oscil·lació de les ones que es troben dins del port. Cobra importància quan l’onatge incident té associat un període alt i una freqüència propera a la que tenen les estructures del port. Aquest fenomen, que afecta a escala global, pot produir moviments oscil·latoris violents de l’aigua semitancada i les seves conseqüències poden ser danys a les estructures o poden ocasionar problemes a l’operativitat del port, ocasionant un pèrdua de diners. Tenint en compte les prediccions de la mar i de l’agitació als ports, es poden evitar danys i donar garanties de seguretat als usuaris. En aquesta tesina es presenta un sistema operacional de predicció de l’estat d’agitació del port de Barcelona. El treball presenta un programari numèric CGWAVE basat en les equacions de Mild-Slope. Aquest model és capaç de simular els principals fenòmens que ocorren en l’arribada de l’onatge al port i al seu interior amb un baix cost computacional. Aquest model resol numèricament mitjançant el mètode dels elements finits. Per fer-ho és necessari la creació d’una malla, mitjançant la determinació del domini i la batimetria de la zona d’estudi. A més a més, el model requereix l’ajust de diversos paràmetres del port i de l’onatge incident. Paral·lelament, s’ha consultat les característiques de l’onatge de la zona de Barcelona per determinar el ventall de casos a simular. Els resultats han estat validats amb dades obtingudes del mareògraf situat a l’interior del port i també han estat comparats amb els resultats d’un estudi d’agitació amb un model Boussineq. Els valors obtinguts són similars, lleugerament inferiors, als registrats pel mareògraf. Respecte la comparació dels models sembla que els dos models semblen tenir una bona solució per l’estudi d’agitació, però difereixen en alguns trams. Encara que els resultats són acceptables, s’ha tractat d’analitzar els possibles motius d’aquestes diferències en ambdues comparacions. Per últim, s’ha desenvolupat una pàgina web que permet accedir l’usuari a la informació de l’estat de la mar de manera ràpida i senzilla. La plataforma creada permet visualitzar les dades a temps real, mitjançant les prediccions obtingudes de Previmer. S’ha creat un sistema que obté les dades de predicció que s’esperen a 24 hores vista, és capaç de processar-les i de buscar la simulació més aproximada i de mostrar-la per pantalla a l’usuari
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Enginyeria hidràulica, marítima i sanitària
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Enginyeria hidràulica, marítima i sanitària::Ports i costes
Oceanography
Ocean waves
Finite element method
agitació portuària
ressonància
Mild-Slope
sistema de predicció
CGWAVE
elements finits
Oceanografia
Onades
Port de Barcelona
Elements finits, Mètode dels
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados