dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions |
dc.contributor |
Castell Balaguer, Joan Vicent |
dc.contributor.author |
Sánchez Chiva, José María |
dc.date |
2011-01-01 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/11955 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria electrònica |
dc.subject |
Electronic transformers |
dc.subject |
Transformador |
dc.subject |
Inalàmbric |
dc.subject |
Bobina |
dc.subject |
Transferència energía |
dc.subject |
Transformadors electrònics |
dc.title |
Sistemes d'alimentació de baixa potència sense contacte elèctric |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte és una recerca dels mètodes existents per a la transferència
d’energia sense contacte elèctric, seguida d’una investigació de les
característiques de cada mètode i un estudi de la viabilitat de cadascun segons
si compleixen o no unes característiques prèvies.
El primer mètode que es veu és l’acoblament capacitiu. Es realitza un estudi de
les seves característiques així com que la física del condensador per estudiar
després la seva viabilitat per ser aplicat a telèfons mòbils. Degut a que no
compleix els mínims requerits, és descartat per després proposar la seva
viabilitat per a dispositius de majors dimensions com tablets pc o ordinadors
portàtils.
El segon mètode que s’estudia és l’acoblament de bobines per a l’alimentació
de dispositius. Es realitza un estudi de la física que regeix el comportament per
després passar a fer un estudi simplificat modelant el mètode com un
transformador amb pèrdues. S’estudien les seves característiques i es proposa
el seu funcionament en ressonància per solucionar les característiques
negatives que impedeixen la seva aplicació.
Ambdós estudis es fan recolzats amb el programa de simulació Advanced
Design System, amb el que es realitzen les gràfiques amb les que s’estudia el
funcionament i millores de cadascun dels mètodes. |