dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Elèctrica |
dc.contributor |
Torrent Burgués, Marcel |
dc.contributor.author |
Lumbier Estrada, Mikel |
dc.date |
2009-01-30 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/6834 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Motors::Motors elèctrics |
dc.subject |
Electric motors, Induction |
dc.subject |
Procés de càlcul |
dc.subject |
Assaig |
dc.subject |
Circuit equivalent |
dc.subject |
Eficiència |
dc.subject |
Corbes |
dc.subject |
Costos |
dc.subject |
Nombre de pols |
dc.subject |
Motor inducció |
dc.subject |
Règim transitori |
dc.subject |
Error |
dc.subject |
Motors elèctrics d'inducció |
dc.title |
Obtenció del circuit equivalent del motor d'inducció a partir de la separació de pèrdues |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest és un estudi que pretén parametritzar els components
elèctrics del circuit equivalent d’un motor d’inducció
trifàsic gràcies a un procés de càlcul a partir de la
separació de pèrdues, amb la finalitat de poder preveure el
seu comportament sense la necessitat d’assajar el motor,
punt de partida per a una elecció abans de la seva compra.
Posteriorment i mitjançant la presentació de tots els
elements necessaris, es realitza el procés de càlcul fruit
de l’estudi. A continuació s’han preparat les corbes
característiques dels motors que es compararan.
Els resultats obtinguts, tant els paràmetres del circuit
equivalent com les corbes realitzades, s’han comparat amb
11 motors que disposàvem del circuit equivalent, 6 dels
quals assajats al laboratori de l’EPSEVG i els altres 5
motors assajats en altres treballs i projectes i que se’n
disposava de dades nominals i del circuit equivalent.
Pel que fa als motors de catàleg, s’ha obtingut mitjançant
el procés de càlcul els paràmetres del circuit equivalent,
i amb aquestes dades s’ha conegut les característiques dels
motors. Després comparant-les amb les dades
característiques oferides en els catàlegs, s’han obtingut
uns errors per a cada tipus de característica analitzada
del motor.
Finalment el projecte s’ha completat amb un estudi del
règim transitori de dos motors assajats, comparant els
resultats segons com s’havia obtingut el circuit
equivalent, i també un estudi de costos del material
necessari per assajar motors segons norma i el preu de
diferents motors, segons tipologia i eficiència. |