Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/15548

Adolescents immigrats a Catalunya i construcció de la identitat cultural: trajectòries de vida i processos d’inclusió
Essomba, Miquel Àngel
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca
Aquest projecte de recerca es proposa construir coneixement sobre les diverses formes en què els adolescents de família immigrada elaboren la seva identitat cultural, amb la finalitat d’establir pautes i propostes d’intervenció educativa que els ajudin a evitar, a causa de la interacció social en contextos multiculturals, l’exclusió social per motius d’ètnia o cultura. La recerca es du a terme en quatre fases. Una primera fase està destinada a recollir informació qualitativa sobre com construeixen aquests adolescents la seva identitat cultural. La segona fase consisteix en elaborar, de forma fonamentada i d’acord amb la informació obtinguda, un programa d’activitats educatives per aplicar. Aquesta fase es complementa amb una tercera d’experimentació del programa i avaluació dels resultats obtinguts, per poder dedicar-se posteriorment a la quarta i última, centrada en la difusió entre tots els centres de secundària vinculats a l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB. El projecte es desenvolupa en el marc del Campus Ítaca, una iniciativa de la UAB per acostar-se a l’alumnat que cursa estudis d’ESO. El Campus Ítaca pretén, mitjançant el desenvolupament de diverses activitats, que els alumnes de secundària es motivin a continuar els seus estudis en etapes postobligatòries. Es treballa, per tant, amb l’alumnat immigrat dels centres de secundària que hi participen.
This research project aims to provide knowledge about the several forms in which immigrant teenagers build up their cultural identity, in order to set up guidelines and activities to help them avoid social exclusion for ethnic or cultural background in multicultural settings. This research is developed in four stages. The first stage is oriented to collect qualitative information about the processes that immigrant teenagers follow to build up their identities. The second stage aims to plan, according to the previous information obtained, a programme based on identity to be taught. This second stage is complemented with a third one in which the results from the activities are assessed and this allows to start a fourth and final stage to disseminate the outcomes through the secondary schools engaged with the Institute of Sciences of Education of UAB. This project is developed within the framework of Campus Ítaca, an initiative of UAB to come closer to the compulsory secondary school pupils. Campus Ítaca aims, through the development of several activities, that secondary pupils get motivated to attend to further education. So the target group is formed by the immigrant students that join Campus Ítaca.
27-04-2009
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Educació intercultural
Adolescents immigrants
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
131 p.
Informe
Els ajuts de l'AGAUR;2005AMIC10020
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
RECERCAT MIQUEL ESSOMBA 2005 AMIC 10020.pdf 945.5 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem