Abstract:
|
Aquest projecte tracta d’acostar el funcionament de les tuneladores a tots els lectors. Fa una
breu explicació sobre els diferents tipus de tuneladores que existeixen i el seu funcionament.
Es centra en les tuneladores de pressió de terres, i més concretament en el funcionament
d’una tuneladora Herrenknecht, fabricant alemany líder mundial del sector, amb la que s’està
construint part de la L9 del metro de Barcelona, al Prat de Llobregat. S’observa que les
tuneladores són un mètode més segur per a construir túnels en zones urbanes que els
mètodes convencionals.
Presta una especial atenció als diferents tipus d’eines de tall amb que treballen les
tuneladores i al seu desgast. Es compara el control i canvi d’eines de diferents tuneladores,
d’on es destaca que controlar el desgast de les eines es relativament senzill i econòmic si es
compara amb les avaries que es poden produir per un control insuficient i les seves
pertinents conseqüències econòmiques.
També presta especial atenció a l’estudi de diferents paràmetres de treball de la tuneladora
com la pressió de la cambra d’excavació, la força d’empenta o el parell. Es comparen els
valors teòrics amb els valors reals.
Finalment ens fa reflexionar sobre la importància i els beneficis que aporta un correcte
manteniment de la tuneladora. Es vol ficar especial èmfasis en que fer una bona previsió de
les possibles avaries que pot patir, ajudarà a evitar llargues aturades i per tant el seu
corresponent cost econòmic. |