Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/6302

Pla de negoci per una empresa del sector paperer
Capellades, Elisa
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses; Mas Machuca, Marta
Aquest Projecte Final de Carrera consisteix en elaborar un pla de negoci orientat al màrqueting i a les vendes, per una petita empresa catalana del sector paperer, Molí Paperer, S.L. Aquesta empresa, creada l’any 1995 i ubicada en un antic molí paperer, és un referent en el món del paper artesanal, al que es dediquen des de fa tres generacions. En els darrers anys ha aconseguit també introduir-se en el mercat dels papers industrials, però solament com a distribuïdors. Això els hi ha permès diversificar la seva cartera de productes i extendre la seva xarxa de clients a països com Irlanda, França, Alemanya o Estats Units. Darrerament, Molí Paperer ha apostat fort invertint en una nau industrial de nova construcció on hi ha ubicat el magatzem i les oficines. Es tracta, doncs, d’una empresa jove en expansió, que necessita saber en quin punt es troba per decidir quina és la millor estratègia a seguir d’ara endavant. Fins ara, la immediatesa de les accions del dia a dia no li ha permès fer una reflexió profunda a tots els nivells com la que es procura fer aquí. És per això que algunes qüestions com la importància de les exportacions o la rendibilitat de seguir fabricant els fulls a mà han quedat en un segon terme, minimitzades pel tràfec diari. Tot i que la idea inicial era realitzar un pla d’expansió, durant l’estudi i degut a la inestable situació econòmica, ha sorgit la necessitat d’elaborar també un pla de xoc a curt termini (anterior al pla d’expansió) per tal d’evitar que la crisi tingui conseqüències negatives per l’empresa, sobretot perquè el paper no és un producte de primera necessitat. Aquest pla de xoc comprèn el període 2009-2010 i a partir de 2011 s’ha dissenyat el pla d’expansió, que inclou l’estudi dels tres anys següents. Conjuntament formen un pla estratègic sobretot a nivell comercial que pretén ajudar l’empresa a l’hora de prendre decisions futures. La proposta de pla de negoci per Molí Paperer, S.L. comença fent un anàlisi intern de l’empresa, on se’n fa una descripció i s’analitza el seu recorregut fins l’any 2008. D’aquest primer anàlisi se n’extreuen les debilitats i fortaleses. Seguidament, es fa un anàlisi extern que inclou una descripció de l’entorn, del mercat i de la competència. D’aquest segon anàlisi se n’extreuen les oportunitats i les amenaces. Amb les conclusions d’ambdós estudis s’elabora l’anàlisi DAFO, que serveix de punt de partida per determinar l’estratègia de l’empresa. Amb aquestes dades es defineix el pla de màrqueting (estratègia de producte, de preu, de distribució i promoció) i el pla comercial, que com ja s’ha comentat està dividit en dues etapes i que inclou el pla de vendes, el pla de recursos humans i el pla de desenvolupament. Finalment, s’elabora el pla econòmico-financer per tenir una previsió dels resultats de l’empresa en els propers 5 anys, i es fa un petit estudi de finançament. Amb tot això, s’espera que l’empresa tingui la informació necessària per poder afrontar la crisi amb serenitat i pugui créixer a mig termini amb un millor coneixement del mercat i dels seus propis recursos.
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Direcció d?operacions
Business planning
Paper industry
Empreses -- Planificació
Paper -- Indústria i comerç
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem