Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/5989

Gestió de la creació i posta en funcionament de l’empresa On-Site BCN
Artiz Crespo, Patxi; Jonama Escobar, Xavier
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses; Argilés París, Ivan
Amb la intenció de conèixer d’una manera molt més propera el món empresarial es vol crear una empresa que té per objectiu donar un servei de fisioteràpia i massatge als treballadors d’empreses, a hostes d’hotels i, també, a particulars als seus domicilis. Abans de crear qualsevol empresa es recomanable realitzar-ne un pla de negoci per a veure si realment l’empresa es viable. Per això es va aprofitar el projecte de final de carrera que un company de l’escola havia realitzat l’any anterior. Al llarg del present projecte, doncs, s’utilitzaran dades i conclusions obtingudes del que s’anomenarà “projecte de base” En un inici es va començar per recopilar informació i assessorament de tots els tràmits burocràtics que la creació d’una companyia requereix. D’aquesta manera no es va necessitar la participació de cap gestoria en tota la fase de creació. A continuació, amb tots els tràmits de constitució iniciats, es va començar a donar forma a l’empresa, dissenyant com es donarà el servei i un pla de màrqueting ampliant al projecte base que contindrà des del logotip que lluirà l’empresa fins a la programació, disseny i creació de la pàgina web que servirà com a plataforma d’informació del servei. Un cop es va tenir el pla de màrqueting es va crear un pla comercial que conté una segmentació de les zones de Barcelona on més densitat de clients potencials segons el pla de màrqueting del projecte base es pot trobar fins a una estratègia de comercialització del servei. Després de tots els passos anteriors l’empresa estria llesta per a començar l’activitat per a la qual és creada. Es preveu que comenci a obtenir clients es començarà a treballar amb uns fluxos de caixa que serviran per a ser reinvertits i/o per a generar beneficis als socis de l’empresa. Finalment i en última instancia, s’ha decidit en una reunió amb tots els socis de l’empresa, aplaçar el començament de la fase final on s’iniciaria, pròpiament, l’activitat de l’organització. La causa s’ha degut a la crisis econòmica actual que ha fet entrar en recessió als estats més poderosos. Per això, s’ha decidit esperar a un millor cicle econòmic. Tanmateix s’incorpora un estudi de costos i impacte ambiental.
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Direcció d’operacions
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Gestió i direcció
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Màrqueting
New business enterprises
Market surveys
Business planning
Empreses -- Creació
Mercat -- Anàlisi
Empreses -- Planificació
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem