dc.contributor |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca |
dc.contributor.author |
Miralpeix Vilamala, Francesc |
dc.date.accessioned |
2009-02-09T16:57:39Z |
dc.date.available |
2009-02-09T16:57:39Z |
dc.date.created |
2008 |
dc.date.issued |
2009-02-09T16:57:39Z |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/13489 |
dc.format.extent |
10 p. |
dc.format.extent |
190008 bytes |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation.ispartofseries |
Els ajuts de l'AGAUR;2006BE200002 |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
dc.subject.other |
Art francès--Influència |
dc.subject.other |
Barroc--Catalunya |
dc.title |
Models i formes de la pintura catalana del Barroc: el mirall de l'art francès |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/report |
dc.subject.udc |
75 - Pintura |
dc.description.abstract |
Estudi elaborat a partir d’una estada a l’Institut National d'Histoire de l'Art- Bibliothèque Nationale de France entre l'1 i el 31 de juliol de 2007. S’ha treballat en la recerca documental sobre les relacions artístiques entre França i Catalunya a l’Època Moderna. Els materials o fons documentals d’interès han estat dos: els fons gràfics d’estampes i gravats de la Bibliothèque Nationale, no tant en el sentit de consulta dels originals –que en alguna ocasió també- com sí en el la visualització de les vastíssimes fototeques, que ha permès a l’autor aplegar un bon nombre d’imatges que en el futur serviran per posar en relació la cultura figurativa francesa –sobretot de la pintura i de l’escultura, però també de la tractadística arquitectònica- amb la catalana de l’època, ja sigui per constatar les semblances com per fer notar les diferències en els usos dels models figuratius. S’ha buidat material bibliogràfic difícil de localitzar a Catalunya. Són publicacions referides a gravat, d’una banda, i a patrimoni artístic. Aquest darrer aspecte s’ha treballat des de dos vessants: en seguir notícies de la presència d’artistes catalans a França i viceversa, i en buscar dades sobre l’espoli d’obres d’art portat a terme a Catalunya durant el període napoleònic. |