Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/13435

El culte al cos: què sap la ciència que la publicitat no diu?
Premis CIRIT per fomentar l'esperit científic del Jovent (PJ)
Isern Tena, Clara
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca; Gonzàlez, Núria
Treball de recerca realitzat per una alumna d’ensenyament secundari i guardonat amb un Premi CIRIT per fomentar l'esperit científic del Jovent l’any 2008. La pressió social viscuda actualment imposa insistentment un model únic de cos ideal prim, amb el conseqüent rebuig de l’obesitat. Maldar per aconseguir aquest ideal és el que s’anomena “culte al cos”, qualificat per molts especialistes d’epidèmia que afecta totes les capes socials. Els objectius del treball han estat: saber quines són les dificultats que hi ha per a moltes persones per arribar o mantenir l’ideal; corroborar el model d’imatge corporal que transmeten les revistes femenines; i demostrar que la informació dels anuncis publicitaris relacionats amb els productes de bellesa ometen informació imprescindible per a la salut o falsegen l’eficàcia dels productes en qüestió.
2009-01-30
316 - Sociologia. Comunicació
Imatge corporal
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
75 p.
Report
Els ajuts de l'AGAUR;2008PJ10278
         

Full text files in this document

Files Size Format
El culte al cos ... la publicitat no diu..pdf 10.63 MB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters