Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/12865

Constrained school choice: an experimental study
Calsamiglia, Caterina; Haeringer, Guillaume; Klijn, Flip
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica; Institut d'Anàlisi Econòmica
The literature on school choice assumes that families can submit a preference list over all the schools they want to be assigned to. However, in many real-life instances families are only allowed to submit a list containing a limited number of schools. Subjects' incentives are drastically affected, as more individuals manipulate their preferences. Including a safety school in the constrained list explains most manipulations. Competitiveness across schools play an important role. Constraining choices increases segregation and affects the stability and efficiency of the final allocation. Remarkably, the constraint reduces significantly the proportion of subjects playing a dominated strategy.
16-12-2008
Elecció social
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat, la unitat i l’institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
Documento de trabajo
Working papers; 757.08
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
75708.pdf 239.8 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem