Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/12862

Modificación de la estrategia educativa y diseño de material didáctico para fortalecer el Programa de Educación Ambiental Campamentos Educativos en Faro de Bucerías, Michoacán, México
Planell Comallonga, Eva; Romeu i Caro, Anna
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències; Boada, Martí, 1949-; Hernández, Federico
El fomento de laeducación ambiental en comunidades indígenas de la costa oeste de México en el marco del desarrollo sustentable ha sido el elemento motivador de este proyecto. El objetivo fundamental es el diseño y la aplicación de un material didáctico y de una propuesta de estrategia educativa orientados al conocimiento, gestión y conservación del entorno natural y social de la localidad de Faro de Bucerías, Michoacán, México. En primer lugar se ha realizado una investigación y estudio teórico-práctico para contextualizar el área de estudio. Se ha analizado la propuesta educativa preexistente y se han realizado estudios de carácter socio-ambiental con el fin de seleccionar las líneas temáticas que serán la base de la nueva propuesta, vinculada con el material de trabajo. Posteriormente, se elabora el cuaderno de trabajo en conjunción con la estrategia educativa y se aplican a la sesión de Campamentos Educativos, para evaluar su eficiencia. Se hace un análisis cualitativo y cuantitativo de los resultados obtenidos para poder modificar el material didáctico en los puntos débiles detectados, y se propone la versión definitiva del material.
El foment de l’educació ambiental en comunitats indígenes de la costa oest de Mèxic en el marc del desenvolupament sostenible ha estat l’element motivador d’aquest projecte. L’objectiu fonamental és el disseny i l’aplicació d’un material didàctic i d’una proposta d’estratègia educativa orientats al coneixement, gestió i conservació de l’entorn natural i social de la localitat de Faro de Bucerías, Michoacán, Mèxic. En primer lloc s’ha realitzat una investigació i estudi teòric-pràctic per contextualitzar l’àrea d’estudi. S’ha analitzat la proposta educativa preexistent i s’han realitzatestudis de caràcter sòcio-ambiental per tal de seleccionar les línies temàtiques que seran la base per la nova proposta, vinculada amb el material de treball. Posteriorment, s’elabora el quadern de treball en conjunció amb l’estratègia educativa i s’apliquen a la sessió de Campaments Educatius, per tal d’avaluarne l’eficiència. Es fa una anàlisi qualitativa i quantitativa dels resultats obtinguts per poder modificar el material didàctic en els punts febles detectats, i es proposa la versió definitiva del material.
2008
504 - Ciències del medi ambient
Educació ambiental -- Michoacán (Mèxic)
Educació ambiental -- Metodologia
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format Description
PFC Planell+Romeu_quadern.pdf 1.427 MB PDF Quadern
PFC Planell+Romeu_resum.pdf 88.06 KB PDF Resum del projecte
PFC Planell+Romeu.pdf 5.736 MB PDF Projecte

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters