dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori |
dc.contributor |
Campos Cacheda, Jose Magin |
dc.contributor.author |
Ferre Avellaneda, Montse |
dc.date |
2007-09-25 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/5840 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Infraestructures i transport ferroviari |
dc.subject |
Underground Railroad--Barcelona |
dc.subject |
Barcelona |
dc.subject |
Barrier-free design |
dc.subject |
Metro -- Catalunya -- Barcelona (Àrea metropolitana) |
dc.title |
Anàlisi del sistema de metro des del punt de vista de l'accessibilitat. Aplicació al cas de la xarxa de Metro Barcelona |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El Metro és sens dubte l’espina dorsal del sistema de transport en les grans ciutats, essent la infrastructura de
transport més complerta i complexa. Així doncs, el funcionament adequat és del tot necessari pel desenvolupament
de la ciutat i de les seva àrea d’influència. Per consolidar la demanda creixent i per respondre a les noves necessitats,
cal ampliar i millorar el servei del transport públic de forma continuada, i avançar cap a un model de mobilitat més
sostenible. Atenent a aquestes premisses, la idea fonamental d’aquest estudi és analitzar les mides, valorant la seva
viavilitat, que milloren l’accessibilitat a la xarxa de Metro.
Es crea un sistema d’avaluació i puntuació de les barreres existents en el metro i les solucions a adoptar per la seva
accessibilitat. Aquests sistema ens permet arribar d’una manera sistemàtica, objectiva i senzilla a una classificació
indicadora del nivell d’accessibilitat. Aquesta classificació ens ajudarà a conèixer quines són les necessitats actuals
del sistema i alhora identificar les actuacions de més prioritat. La formulació resultant es pot aplicar a qualsevol
estació, línia o xarxa de metro, obtenint en cada cas la classificació corresponent en termes d’accessibilitat.
Finalment s’aplica l’estudi realitzat en el cas particular de la Xarxa de Metro de Barcelona. Es fa doncs una
valoració objectiva de la situació real del Metro de Barcelona. Per tant, es tracta d’analitzar i avaluar les diferents
classes de barreres que té la xarxa i classificar-la segons el seu nivell d’accessibilitat. |