Abstract:
|
En l’època actual, l’electrònica juga cada vegada un paper més important en l’automoció i
en general, en els motors. S’utilitza per a millorar la seguretat, reduir la contaminació,
millorar les prestacions i d’aquesta manera complir amb les noves normatives que els
regeixen. Els MACI (Motors Alternatius de Combustió Interna) de dos temps estan perdent
terreny en la seva utilització, essent minoritàries les empreses que dediquen recursos per
al seu desenvolupament.
Aquest projecte mostra el disseny i la modelització d’un sistema de injecció directa
electrònica de benzina per a aquest tipus de motors, amb la finalitat de donar-li una
oportunitat de integració en el nou mercat del sector i una esperança als fidels seguidors
d’aquest tipus d’arquitectura.
La investigació disposa d’un banc de proves amb un motor de ciclomotor incorporat i dels
aparells de control que aquest requereix, així com un analitzador de gasos, un PC
(computadora personal) i un oscil·loscopi.
Per a realitzar la gestió d’aquest sistema, es dissenya i es modelitza una aparell de
control de la injecció de fàcil utilització, que permet controlar el temps d’inici de la injecció i
el temps de durada d’aquesta. Aquest aparell utilitza la senyal d’un sensor inductiu muntat
al cigonyal, com a punt de referència. Es realitzen també modificacions en el circuit
d’alimentació de combustible i elèctric, així com en algunes parts de la mecànica per tal
d’adaptar-los al nou funcionament.
S’explica amb detall com fer ús d’aquest banc i com realitzar les proves amb el motor. Al
mateix temps s’aprofita per fer les proves amb el motor de la Derbi Predatro i buscar les
seves prestacions i punts de funcionament del sistema original i del nou sistema
d’injecció.
Els resultats obtinguts pel que fa a la contaminació amb aquest sistema no són definitius.
D’altre banda donen uns resultats força esperançadors per la implantació de les noves
tecnologies en aquest tipus d’arquitectura. |