dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses |
dc.contributor |
Ojeda Rodríguez, Jordi |
dc.contributor.author |
Carreras Sanz, Sandra |
dc.date |
2008-05 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/5056 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Gestió i direcció::Recursos humans |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Gestió del coneixement::Sistemes d’informació |
dc.subject |
Personnel management -- Data processing |
dc.subject |
Time management -- Computer programs |
dc.subject |
Management information systems |
dc.subject |
Hospitals -- Personnel management |
dc.subject |
Personal -- Administració -- Automatització |
dc.subject |
Gestió del temps -- Programes d'ordinador |
dc.subject |
Sistemes d'informació per a la gestió |
dc.subject |
Hospitals -- Personal -- Administració |
dc.title |
Anàlisi de l'organització del temps de treball del personal d'infermeria de l'Hospital Clínic i Provincial de Barcelona |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El present projecte, titulat Anàlisi de l’organització del temps de treball del personal
d’infermeria de l’Hospital Clínic i Provincial de Barcelona, és una anàlisi de la situació actual
en que es troba el personal de Recursos Humans de l’Hospital Clínic de Barcelona a l’hora
de gestionar, dia a dia, el temps de treball d’una plantilla de professionals d’infermeria
d’aproximadament 2.000 treballadors. La finalitat principal és cobrir totes les posicions de
treball de l’hospital les 24h del dia, 365 dies de l’any, amb el mínim nombre de professionals
vinculats necessaris i amb les millors condicions de contractació possibles.
Mitjançant la recollida d’informació dels convenis i acords que condicionen la presa de
decisions i, estudiat el procés actual de gestió d’horaris del personal d’infermeria gràcies a
entrevistes amb diferents perfils implicats en el procés, es durà a terme una anàlisi de les
bones pràctiques i de les oportunitats de millora en el procés.
Un cop es profunditza en matèria amb l’estudi dut a terme, es fa evident que el procés de
gestió del temps de treball en el sector serveis, i en el cas concret de l’Hospital Clínic,
necessita d’una important inversió per a la seva millora.
És doncs objecte d’estudi d’aquest projecte elaborar una proposta de millora del procés
actual principalment en dues vessants:
- En primer lloc, una variació de les condicions del Conveni Col•lectiu en què es regeix
el personal d’infermeria de l’Hospital Clínic,
- I finalment, una proposta de millora del model de gestió informatitzada SAP, que
contempli introducció d’informació, la gestió i l’explotació de la programació d’horaris
del personal assignat a cada Institut.
En realitat aquest estudi és un diagnòstic, que constitueix la primera fase d’un projecte global
d’organització del temps de treball, el model del qual haurà de ser dissenyat, implantat i
mantingut per l’empresa precursora. |