Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2445/17024

Woody Allen and the Spirit of the Greek Tragedy: from Crimes and Misdemeanors to Match Point
Gilabert Barberà, Pau
Universitat de Barcelona
Many studies have already paid attention to what is called the "serious films" by Woody Allen and, among them, it is also worth mentioning the one written by the very Pau Gilabert Barberà (2006), which is devoted to the Sophistic legacy underlying in his opinion the screenplay of Crimes and Misdemeanors. On this occasion, his aim is to analyse the fluctuating sight of the American director with regard to the Greek tragedy. Indeed, Gilabert is convinced that, only in this way, it is possible to reveal the true Allen¿s sympathy with the tragic spirit of the Greeks, as well as to understand his urge to present that ancient literary genre as a paradigm with the help of which one can evaluate the greatness and misery of our contemporary world.
Versió prepint de l'article publicat a BELLS (Barcelona English Language and Literature Studies), vol. 17, 2008, 1-18
Podeu consultar la versió en català a: http://hdl.handle.net/2445/17022 i en castellà a: http://hdl.handle.net/2445/17023
10-03-2011
Tradició clàssica
Tragèdia grega
Filosofia grega
Cinematografia
Classical tradition
Allen, Woody, 1935-
Greek tragedy
Crimes and misdemeanors (Pel·lícula cinematogràfica)
Greek philosophy
Mighty Aphrodite (Pel·lícula cinematogràfica)
Cinematography
Melinda and Melinda (Pel·lícula cinematogràfica)
Match Point (Pel·lícula cinematogràfica)
Crimes and misdemeanors (Pel·lícula cinematogràfica)
Mighty Aphrodite (Pel·lícula cinematogràfica)
Melinda and Melinda (Pel·lícula cinematogràfica)
Match Point (Pel·lícula cinematogràfica)
cc-by-nc-nd, (c) Gilabert, 2008
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca
Artículo
         

Mostrar el registro completo del ítem