dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Projectes d'Enginyeria |
dc.contributor |
Cremades Oliver, Lázaro Vicente |
dc.contributor.author |
Barón Sellés, Laia |
dc.coverage.spatial |
east=2.1907618000000184; north=42.1994589; name=17500 Ripoll, Girona, Espanya |
dc.date |
2010-12 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/11260 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Urbanisme::Planejament urbà |
dc.subject |
Industrial districts -- Catalonia -- Ripoll |
dc.subject |
Land use -- Catalonia -- Ripoll |
dc.subject |
City planning -- Catalonia -- Ripoll |
dc.subject |
Sustainable development -- Catalonia -- Ripoll |
dc.subject |
Polígons industrials -- Catalunya -- Ripoll |
dc.subject |
Sòl, Ús del -- Catalunya -- Ripoll |
dc.subject |
Urbanisme -- Catalunya -- Ripoll |
dc.subject |
Mobilitat sostenible -- Catalunya -- Ripoll |
dc.title |
Estudi de la influència de la modificació puntual proposada pel PGMOS a l’àmbit del riu Ripoll |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En aquest projecte s’ha realitzat un estudi de les afectacions que suposarien diferents
modificacions del Parc Industrial del riu Ripoll a la zona en qüestió.
Actualment aquesta zona industrial no té totes les parcel·les ocupades, i la mínima
superfície de parcel·lació és de 1500m2 amb limitacions en els seus usos.
En la part inicial del projecte s’exposa quina és la situació actual de l’indústria, les
propostes de modificacions tant de variació de la superfície mínima de les parcel·les,
com l’ampliació de nous usos d’aquestes, i una descripció de la zona d’estudi.
Un cop descrita la situació actual, es pren aquesta com a referència i es realitzen les
simulacions per als diferents casos.
Primerament es realitza un estudi de la mobilitat per dos casos. En el primer cas es
consideren els vials existents actualment i en l’altre s’afegeixen els vials previstos ja
projectats.
En cada un d’aquests casos s’ocuparan totes les parcel·les actualment buides
considerant compartimentacions inferiors a les existents. És a dir, dins dels casos
anteriors es realitzen tres supòsits més per a diferents dimensions de superfície de les
parcel·les mínimes, aplicant dimensions de parcel·les mínimes inferiors.
D’aquest primer anàlisi es conclourà que una compartimentació inferior de les
parcel·les no suposa un increment significatiu de la mobilitat, en el cas dels vials
actuals. En el cas dels vials futurs la mobilitat en els trams interiors a la ciutat es
veurà reduïda encara que en els trams perifèrics pot haver-hi un lleuger augment.
Pel que fa als usos de les parcel·les, es fa un estudi de la distribució mobilitat
considerant un ús mixt d’indústria i equipaments, tenint en compte també les hores
punta.
D’aquest segon estudi s’obté que els usos relacionats amb la industria són
compatibles. En canvi els usos com a equipaments i oficines queda limitat degut a
l’increment de mobilitat que aquesta suposa.
Com a estudi complementari, s’analitza l’influència de la mobilitat en transport públic
dels treballadors sobre la distribució de l'ús d'activitat, obtenint relacions entre elles
segons el percentatge que se’n vulgui aconseguir.
Finalment es realitza un estudi de l’impacte ambiental que suposa la variació de la
mobilitat per cada cas, on es veurà que aquesta variació afecta notòriament a
l’augment d’emissions de contaminants i al soroll de la zona d’estudi. |