dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Elèctrica |
dc.contributor |
Bosch Tous, Ricard |
dc.contributor.author |
Cabrera Suárez, Rosendo |
dc.contributor.author |
Capmany Sant, Pau |
dc.date |
2010-05 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/9936 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Motors::Motors elèctrics |
dc.subject |
Electric vehicles |
dc.subject |
Electric propulsion |
dc.subject |
Heat exchangers |
dc.subject |
Automobiles -- Motors -- Exhaust gas |
dc.subject |
Vehicles elèctrics |
dc.subject |
Propulsió elèctrica |
dc.subject |
Bescanviadors de calor |
dc.subject |
Automòbils -- Motors -- Gas d'escapament |
dc.title |
Cap al vehicle de propulsió elèctrica: Avaluació i millores de la cadena energètica instal·lada en un SEAT 600 |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Un cop pres el relleu de Marta Almazán, en aquest projecte s‟han dut a terme les tasques de
reparació i manteniment del vehicle híbrid SEAT 600, després de 4 anys en desús.
Primerament, i per a centrar i fer més intel·ligible la temàtica del projecte, es realitza una
breu explicació teòrica sobre els vehicles híbrids i els antecedents dels vehicles elèctrics a
l‟ ETSEIB.
Per una banda, i un cop realitzada la posta a punt del vehicle objecte del present PFC, es
realitza l‟estudi del sistema bescanviador-escapament instal·lat a l‟habitacle motor. Al veure
les limitacions d‟extracció de calor de dit sistema, es porta a terme el disseny i la construcció
d‟un nou conjunt que maximitzi aquesta capacitat d‟extracció per a la producció de vapor
d‟aigua. Es pretén utilitzar aquest vapor per a la generació d‟energia elèctrica, i posterior
emmagatzematge a bateries, a través d‟un conjunt turbina-dinamo.
Alhora, es pretén que el nou sistema bescanviador-escapament funcioni com a silenciós
acústic. Per a dit propòsit, s‟adopten, durant el disseny i la construcció, solucions de
compromís entre el criteri sonor i el termodinàmic.
Un cop construït i instal·lat el nou sistema, es proposen i analitzen els components que
desenvoluparan el paper de turbina i de dinamo per a la generació d‟energia elèctrica.
Com a conclusions, se‟n pot extreure l‟èxit del nou sistema bescanviador-escapament en
quant a l‟augment de l‟extracció de calor i la reducció del nivell acústic es refereix. Cal
puntualitzar, però, la insuficiència del sistema com a cicle obert per a la generació
continuada d‟energia elèctrica. Tanmateix, es fa la proposta d‟adequació del conjunt per a
fer treballar el sistema en cicle tancat. |