To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/5632

Viabilitat i limitacions d'un servei de cotxe compartit i vehicle d'alta ocupació a la regió Metropolitana de Barcelona
Adserá Barral, Gerard
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori; Garola Crespo, Àlvar
La tesina té com objectiu analitzar la viabilitat econòmica i social d’impulsar una iniciativa que combini el concepte de cotxe compartit (car sharing) i de vehicle d’alta ocupació (carpooling). S’ha fet el disseny del servei per una ruta concreta per poder analitzar els problemes reals de portar-la a terme. S’ha analitzat la viabilitat econòmica d’un projecte d’aquestes característiques i quins són els factors que condicionen el que es pugui portar a la pràctica. L’anàlisi del seu impacte social completa l’estudi i és un instrument per justificar el possible interès de l’administració o del sector privat en aquesta iniciativa. Les feines realitzades han estat les següents. Conèixer les experiències nacionals i internacionals en aquest àmbit. Dissenyar un servei de cotxe compartit i cotxe d’alta ocupació, utilitzant els conceptes empresarials. Obtenir la demanda potencials i els mecanismes d’atracció d’aquesta demanda. Fer un pla de viabilitat d’aquesta iniciativa i quantificar els beneficis i costos socials que justifiquin l’interès de l’administració o del sector privat.
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports
Transport -- Anàlisi d'impacte
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters