Títol:
|
Viabilitat i limitacions d'un servei de cotxe compartit i vehicle d'alta ocupació a la regió Metropolitana de Barcelona
|
Autor/a:
|
Adserá Barral, Gerard
|
Altres autors:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori; Garola Crespo, Àlvar |
Abstract:
|
La tesina té com objectiu analitzar la viabilitat econòmica i social d’impulsar una iniciativa que
combini el concepte de cotxe compartit (car sharing) i de vehicle d’alta ocupació (carpooling).
S’ha fet el disseny del servei per una ruta concreta per poder analitzar els problemes reals de
portar-la a terme. S’ha analitzat la viabilitat econòmica d’un projecte d’aquestes característiques
i quins són els factors que condicionen el que es pugui portar a la pràctica. L’anàlisi del seu
impacte social completa l’estudi i és un instrument per justificar el possible interès de
l’administració o del sector privat en aquesta iniciativa.
Les feines realitzades han estat les següents. Conèixer les experiències nacionals i
internacionals en aquest àmbit. Dissenyar un servei de cotxe compartit i cotxe d’alta ocupació,
utilitzant els conceptes empresarials. Obtenir la demanda potencials i els mecanismes
d’atracció d’aquesta demanda. Fer un pla de viabilitat d’aquesta iniciativa i quantificar els
beneficis i costos socials que justifiquin l’interès de l’administració o del sector privat. |
Matèries:
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil -Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports -Transport -- Anàlisi d'impacte |
Drets:
|
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/ |
Tipus de document:
|
Projecte/Treball fi de carrera o de grau |
Publicat per:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Compartir:
|
|