La reactivitat davant l'estrès i els problemes de veu en docents i futurs docents
Botey Catà, Queralt
Gassull Bustamante, Cecilia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2008
Resum: L'objectiu d'aquest treball de recerca és indagar sobre l'existència d'una possible relació entre la reactivitat a l'estrès i els problemes de veu en el col·lectiu docent. S'ha utilitzat una mostra de 447 persones, entre estudiants de magisteri i docents, donat que són una població que presenten un elevat índex de patologia vocal, així com d'estrès. Per recollir la informació necessària s'utilitza el qüestionari VHI-10 (Voice Handicap Index) i el test IRE-32 (Índice de Reactividad al Estrés). En els resultats obtinguts es troben indicis que ens permeten afirmar que les persones amb problemes de veu tenen una major reactivitat a l'estrès, i dins d'aquesta reactivitat, s'observen també respostes que són més representatives del grup de persones disfòniques, la majoria de les quals estan vinculades, directa o indirectament, a aspectes relacionats amb la emissió vocal.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el departament i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Català
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal. Treballs de recerca de postgrau
Document: Treball final de grau
Matèria: Professors ; Estrès laboral



92 p, 515.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2009-07-15, darrera modificació el 2022-08-21



   Favorit i Compartir