dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria |
dc.contributor |
Dávila Blasi, Joan |
dc.contributor.author |
Gil Pallisé, M. Esther |
dc.date |
2011-01-12 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/11022 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Mecànica |
dc.subject |
Mechanics |
dc.subject |
Enginyeria mecànica |
dc.title |
Estudi d'optimització de pòrtics en gelosia |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
La raó de ser d'aquest projecte és la d'establir criteris objectius a l'hora d'escollir entre diferents tipus de pòrtics en gelosia per tal de fer-ne mínim el cost final.
S'estudia com varia el pes de tres tipus d'encavallades (gelosia americana,
anglesa i Polonceau recte) en funció de tres paràmetres: l'angle d'inclinació de la
coberta, la llum entre pilars i la càrrega que actua sobre el pòrtic.
Per fer-ho, primer es cerca el tipus de barra més competent per cada posició dels
tres pòrtics. Després es busca quin dels tres tipus d'encavallada pesa menys
depenent dels tres paràmetres que defineixen el pòrtic, i també quin és l'angle
d'inclinació de la coberta que en redueix el pes.
Tot seguit es comprova si el tipus de gelosia òptim trobat pels pòrtics aïllats ho
és també en cas de tindre un conjunt de pòrtics, una nau.
Per acabar es calcula l'estalvi de preu que es produeix dissenyant, per una
banda, una nau amb el tipus de gelosia que en redueix el pes i, per l'altra, una
nau amb l'angle d'inclinació de la coberta òptim. |