To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/10765

Disseny d'un mecanisme d'indicació de correcta subjecció per a sistemes de retenció infantil amb Isofix
Santandreu Martínez, Pol
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica; Gallegos Díez, David
Els sistemes de retenció infantil són dispositius que es subjecten al vehicle i protegeixen als infants en cas de patir un xoc o una forta desacceleració. Aquests dispositius s’engloben dins del sistemes de seguretat passiva, és a dir, un cop s’ha produït un accident minimitzen els danys sobre l’ocupant. L’objectiu del projecte és el disseny dels indicadors que mostren la correcte fixació al vehicle d’un sistema de retenció infantil amb, dos ancoratges Isofix i un Toptether o Support Leg com a tercer punt antirotació. Els objectius secundaris del projecte és millorar la seguretat d’aquests dispositius i augmentar la superfície de visualització del color verd. El desenvolupament del projecte es divideix en diferents fases. En primer lloc es realitza una avaluació de diferents aspectes que engloben aquests dispositius, fent èmfasi en la classificació, l’assaig i la reglamentació així com els estudis sobre diferents aspectes de la validació de la seguretat. La segona fase és el disseny del sistema de visualització de la correcta fixació a partir d’un SRI de referència. Aquest mecanisme és versàtil i permet ser muntat en sistemes amb Support Leg com a tercer punt d’antirotació, amb un canvi de posició d’un component. La darrera fase del projecte és la validació del mecanisme proposat com a solució a nivell de component per un anàlisi d’elements finits i a nivell de conjunt per un anàlisi cinemàtic. Es conclou que tots els components suporten l’esforç requerit pel mecanisme i, que l’element que actua com a fusible mecànic és la barra que mou l’indicador. El mecanisme no presenta falcament en el seu funcionament. El conjunt que mou l’indicador per l’acoblament de l’ancoratge Isofix suporta un estat de tensions elevat en un curt període de temps. El conjunt que es troba sota l’estat de tensions més elevat durant tot el període que el mecanisme es troba en ON és el Toptether. En la posició de OFF tots els components es troben sota el mateix estat de tensions. El disseny d’aquest sistema millora la seguretat dels sistemes de retenció infantil, disminuint el percentatge d’incorrecta col·locació per part de l’usuari. S’ha optimitzat el disseny en quant a espai i massa per minimitzar els canvis sobre el sistema de retenció infantil de referència.
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles::Automòbils
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Processos de fabricació mecànica::Màquines i mecanismes
Automobiles -- Safety appliances
Machine design
Anchors
Automòbils -- Aparells de seguretat
Maquinària -- Disseny
Ancoratges
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters