To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/4289

Estudi de la influència de les activitats extarescolars esportives en el rendiment acadèmic dels adolescents de l'Institut Antoni Pous i Argila de Manlleu
Pujol i Carcenac, Joan-Tomàs
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes; Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
Curs 2014-2015 L'estudi analitza les possibles relacions entre la pràctica d'activitats extraescolars esportives i el rendiment acadèmic en adolescents en edats compreses de 16 a 18 anys. La mostra de l'investigació es fonamenta sobre 47 alumnes, 24 homes i 23 dones, de 1r i 2n de Batxillerat de l'Institut Antoni Pous i Argila de Manlleu. S'ha fet ús de diferents tests validats internacionalment per analitzar diverses variables de la vida dels adolescents com la pràctica extraescolar, la dedicació setmanal d'activitat física, l'ús del tel temps lliure, el nivell socioeconòmic dels pares, etc. El rendiment acadèmic es va avaluar a través de les qualificacions de les notes finals del segon trimestre del curs acadèmic 2014-2015. Els resultats d'aquest estudi han arribat a la conclusió que els escolars que practiquen activitats extraescolars esportives tenen una nota mitjana superior en el seu expedient acadèmic. The study analyzes the possible relationship between the practice of sport extracurricular activities and academic achievement in adolescents between 16 to 18 years old. The sample of the research is based on 47 students, 24 men and 23 women in 11th and 12th grade of High School Antoni Pous i Argila in Manlleu. Different test have been used for the study which have been validated internationally to analize several variables in the lives of teenagers such as extracurricular practice, weekly physical activity dedication, the use of leisure, socioeconomic status of parents, etc. The academic performance was assessed via marks of the end of the second quarter of the academic year 2014-2015. The results of this study have concluded that students who practice extracurricular sport activities have an average higher marks in their academic record. Director/a: Albert Juncà Pujol
-Rendiment escolar
-Adolescents
-Exercici
-Activitats extraescolars
Tots els drets reservats
Research/Master Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters