To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/4228

Evolució dels models mentals dels infants d’Educació Primària sobre el cicle de l’aigua
Dachs Pérez, Meritxell
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
La finalitat d’aquest treball és veure com evolucionen els models mentals dels infants en els tres cicles de Primària, en l’Escola Joan XXIII , envers el cicle de l’aigua. Es realitza mitjançant un estudi de cas basat en dotze entrevistes dirigides sobre el cicle hidrològic, en les quals es requereix l’elaboració per part de l’alumnat del seu dibuix. Així doncs en els resultats podem veure l’evolució dels models mentals al llarg de la Primària i podem detectar quines són les seves principals dificultats d’aprenentatge. En el cicle inicial és més comuna la concepció del cicle de l’aigua com a no cíclica, mentre que la resta de cicles hi ha més diversitat de concepcions mentals. La formació dels núvols en general no és clara, com tampoc ho és la relació entre els diferents magatzems d’aigua, principalment les aigües subterrànies queden desconnectades del cicle de l’aigua. En conclusió, l’estudi mostra que la idea de cicle és difícil de comprendre ja que, la construcció de coneixement científic és complexa.
The purpose of this paper is to see how the children knowledge towards the water cycle evolves the Primary stages in Joan XXIII school. We used twelve interviews about the referred topic, in which pupils answered questions and drew a picture about this. Therefore, in the results we can see the evolution of children knowledge throughout Primary and we can detect the main difficulties in learning the hydrologic cycle. In the first stage students have a misconception of this water cycle and they perceive it as non- cycle, while in the other stages pupils have a better understanding about the topic. However, in all the stages how clouds are made has been a difficult concept deal with. The same happened with the water distribution on Earth where groundwater is not linked with the water cycle. The research shows that water cycle is difficult to understand because the scientific knowledge is a complex subject for Primary children to comprehend.
Curs 2014-2015
2015-05
Educació primària
Ciències naturals -- Ensenyament
Aigua en l'ensenyament
Aquest document està subjecte a una llicència Creative Commons:
78 p.
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format
trealu_a2015_dachs_meritxell_evolucio_models.pdf 1.368 MB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters