Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/4223

La metodologia emprada en l'ensenyament de les ciències naturals a l'etapa de primària i propostes de millora - Estudi del cas de l’Escola Maria-Mercè Marçal -
Buch Roca, Gemma
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Aquest estudi pretén mostrar i donar a conèixer les estratègies d’ensenyament-aprenentatge i pràctiques educatives que porta a terme un centre públic d’Educació Primària en relació a l’àrea de coneixement del medi natural. A més, també s’esmenten propostes de millora que els docents plantegen per a aquesta àrea. En el treball es plantegen uns objectius de recerca, els quals, volen donar resposta a Quina metodologia didàctica apliquen els docents de primària a les aules de ciències naturals? En la primera part es planteja la teoria de dos mètodes d’ensenyament, tradicional i actiu, i s’exposa les seves estratègies i funcionament enfocat a les ciències. D’acord amb aquesta teoria, la pregunta de recerca s’estudia a través d’observacions directes a diferents cursos, recollides en un diari d’observacions, per tal de determinar el mètode emprat en les ciències naturals en el dia a dia escolar. Seguidament, a través de tres entrevistes als docents observats, es concreten propostes de millora que els mestres creuen oportunes i s’esmenten possibles formes de fer-se viable.
This study wants to show the teaching-learning strategies and educational practices that a public school uses in environmental knowledge area. Furthermore, there are also improvement proposals that the teachers think for this area. The project has some goals that want to answer the following question: Which didactic method is used by school teachers in Scince subject? The first section, is about the theory of two teaching methods, traditional and active, and there are explained their strategies and performance when talking about Science. According to this theory, the research question is studied through direct observations in different academic years, which are recorded in a journal in order to determine which is the daily method used in Science subject at school. Afterwards, through three interviews to the observed teachers, there are told some improvements that they think may be good and possible ways to make them possible.
Curs 2014-2015
05-2015
Educació primària
Ciències naturals -- Ensenyament
Aquest document està subjecte a una llicència Creative Commons:
135 p.
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
trealu_a2015_buch_gemma_metodologia_annex.pdf 2.003 MB PDF
trealu_a2015_buch_gemma_metodologia_memoria.pdf 873.8 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem