Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/10854/4178

Impacte d'una intervenció m-Health a alumnes de secundària en l'assignatura d'Educació Física a la Catalunya Central
Cornudella Mayench, Adrià
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2014-2015 Aquest Treball de Final de Grau argumenta una problemàtica existent: la manca de pràctica d'activitat física d'una gran majoria de joves i adolescents que els condueix a patir sedentarisme i obesitat, malalties que augmenten amb els pas dels anys. Així doncs, el present treball proposa que els centres de secundària siguin els llocs adequats on començar a eradicar l'augment de les citades malalties i, a més es proposa també el plantejament d'un possible mètode de solució com és l'ús d'aplicacions m-Health a l'aula. De tal manera que, l'ús d'aquestes aplicacions a les aules dels centres de secundària, les quals estan destinades a la promoció de bons hàbits de vida saludable i la realització d'activitat física, pot influir en la major consciència dels alumnes sobre l'existència d'aquestes malalties, i al mateix temps pot provocar un canvi en els seus hàbits i el seu dia a dia. En conseqüència, s'ha realitzat una investigació quantitativa i experimental pre-post a diferents alumnes de centres de secundària de la Catalunya Central (Institut Sant Ramon, Escola Arrels i Institut Quercus) per tal de valorar quins beneficis o perjudicis té una intervenció m-Health a joves de 15 i 16 anys. This Final Project deals with some existing problems: a vast majority of young people and adolescents don’t practise sports regularly and they have a sedentary lifestyle that leads them to obesity, which usually increases as time goes by. Thus, the present study suggests that high schools are the right places to start eradicating the increase of these diseases. In addition, the use of some m-Health applications is outlined as a possible solution. These applications are aimed at promoting healthy lifestyle habits and physical activity. Therefore, the use of applications in the classrooms of secondary schools can influence the awareness of students about the existence of these diseases. Moreover, at the same time, it can cause a change in their habits and their daily life. Consequently, a quantitative and experimental investigation has been carried out in different secondary schools of Catalunya Central (Institut Sant Ramon, Escola Arrels i Institut Quercus) in order to assess the benefits and the disadvantages of the use of m- Health with 15-16-year-old students.
-Exercici
-Salut
-Obesitat en els adolescents
-Adolescents
-Joves
Tots els drets reservats
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
         

Mostra el registre complet del document