Title:
|
El fòrum de discussió com a espai d'interacció educativa en entorns semipresencials o a distància
|
Author:
|
Marimon i Martí, Marta
|
Other authors:
|
Universitat de Vic. Facultat d'Educació |
Notes:
|
El paradigma de l’educació del segle XXI planteja la formació virtual com una alternativa
important al sistema tradicional d’ensenyament i d’aprenentatge. Malgrat els avantatges
d’aquest tipus de formació, no podem obviar alguns dels seus possibles riscos,
entre els quals destaca el perill de convertir-se en una formació individual i solitària amb
una elevada taxa d’abandonament o la visió reduccionista de convertir-la en un mer succedani
de la formació tradicional o d’autoaprenentatge per a aquelles persones que no
poden acudir a un centre de formació presencial. Per a superar aquestes i altres limitacions
és necessari un marc teòric que emfatitzi la dimensió acadèmica i social de l’aprenentatge.
En aquest sentit, les relacions col·laboratives tenen un paper fonamental en la
construcció social del coneixement compartit. Aquest article presenta una experiència
didàctica d’utilització del fòrum o llista de discussió, concebut com l’espai que permet
generar aquest coneixement en entorns de formació semipresencial o a distància. Es tracta
d’una proposta pedagògica que té la finalitat de promoure la interacció educativa i l’aprenentatge
col·laboratiu entre tots els participants en una aula virtual. Es considera que
aquest procés formatiu que es dóna en una comunitat d’aprenentatge és un factor clau
per a garantir que l’experiència de formació a través de la Xarxa esdevingui una experiència
enriquidora i estimulant per al procés d’aprenentatge dels estudiants. |
Subject(s):
|
-Ensenyament -- Innovacions tecnològiques -Aprenentatge |
Rights:
|
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
|
Document type:
|
Article info:eu-repo/publishedVersion |
Published by:
|
Societat Catalana de Pedagogia
|
Share:
|
|