Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/3794

El joc com a eina inclusiva
Lupiáñez Mateu, Ona
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2013-2014 El tema central d'aquest Treball Final de Grau és el joc i les seves potencialitats com a eina inclusiva. El objectiu de la recerca és conèixer la importància que té el joc en l'educació infantil i indagar sobre las possibilitats que aporta a la inclusió de nens i nenes amb necessitats educatives especials. El treball es divideix en diferents apartats. Inicialment, es fa una recerca teòrica sobre com el joc col·labora en l’educació dels infants a nivell acadèmic i transversal i sobre els beneficis de l’activitat lúdica en els alumnes amb necessitats educatives especials. A continuació, es realitza un estudi de cas d’un infant amb certes necessitats dins d’un context escolar i s’analitza la funció el joc com el mecanisme d’ajuda per incloure’l dins d’un grup. L’estudi es porta a terme mitjançant l’observació de l’infant a l’escola i de entrevistes realitzades amb diferents persones del seu entorn. Per últim, es presenta una anàlisi de les dades recollides amb l’objectiu d’extreure conclusions sobre com el joc pot ser una eina per incloure els infants amb necessitats educatives especials dins d’un grup-classe. The main topic of this Final Degree Dissertation is the game and its potentialities as an inclusive educational resource. The aim of the research is to understand the importance of games in early childhood education and to investigate the possibilities it brings to the inclusion of children with special educational needs. The work is divided into different sections. The first part is a theoretical research about how games can contribute to children's education at an academic and transversal level, and the benefits of playful activity for children with special educational needs. A further section is the development of a case study about a child with some special needs within a particular school, with the aim to analyse the role of game as a tool to include this child in a group. The study takes place through observation of the child and the school, as well as interviews conducted with teachers, colleagues and relatives. Finally, an analysis of all the data collected is presented with the aim of proposing some conclusions about how games can become a tool for children with special educational needs within a class group.
-Joc
-Educació inclusiva
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Mostrar el registro completo del ítem