dc.contributor |
Universitat de Vic. Facultat d'Educació |
dc.contributor.author |
Bretxa, Vanessa |
dc.contributor.author |
Comajoan, Llorenç |
dc.contributor.author |
Sorolla, Natxo |
dc.date |
2009 |
dc.identifier |
Bretxa, V., Comajoan Colomé, L., & Sorolla, N. (2009). De les pràctiques monolingües familiars a la identificació bilingüe: el cas dels preadolescents de Mataró i la Franja. Noves SL. Revista de sociolingüística, Hivern, 1-15. |
dc.identifier |
1131-5091 |
dc.identifier |
http://hdl.handle.net/10854/3481 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/3481 |
dc.description |
En aquest article es presenten dades sobre la relació entre la llengua amb els progenitors i la llengua d’identificació en la població preadolescent de Mataró i la Franja. En concret, s’investiga la manera com diferents variables sociolingüístiques intervenen en aquesta relació per tal de crear dos subgrups lingüístics: un grup que té pràctiques monolingües familiars en castellà i s’identifica amb la mateixa llengua; i un altre que, malgrat tenir un entorn familiar també monolingüe, té una identificació bilingüe. S’analitzen diverses variables sociolingüístiques (competència oral, xarxes socials, actituds, autoconfiança i llengua amb els germans) per tal de predir la pertinença a un grup o a l’altre. Els resultats indiquen que les xarxes socials entre iguals és la variable que millor permet discriminar la llengua d’identificació dels individus. |
dc.format |
application/pdf |
dc.language |
cat |
dc.publisher |
Institut de Sociolingüística Catalana |
dc.rights |
(c) Institut de Sociolingüística Catalana |
dc.rights |
Tots els drets reservats |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Bilingüisme |
dc.subject |
Adolescència |
dc.title |
De les pràctiques monolingües familiars a la identificació bilingüe: el cas dels preadolescents de Mataró i la Franja |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/publishedVersion |