Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/3481

De les pràctiques monolingües familiars a la identificació bilingüe: el cas dels preadolescents de Mataró i la Franja
Bretxa, Vanessa; Comajoan, Llorenç; Sorolla, Natxo
Universitat de Vic. Facultat d'Educació
En aquest article es presenten dades sobre la relació entre la llengua amb els progenitors i la llengua d’identificació en la població preadolescent de Mataró i la Franja. En concret, s’investiga la manera com diferents variables sociolingüístiques intervenen en aquesta relació per tal de crear dos subgrups lingüístics: un grup que té pràctiques monolingües familiars en castellà i s’identifica amb la mateixa llengua; i un altre que, malgrat tenir un entorn familiar també monolingüe, té una identificació bilingüe. S’analitzen diverses variables sociolingüístiques (competència oral, xarxes socials, actituds, autoconfiança i llengua amb els germans) per tal de predir la pertinença a un grup o a l’altre. Els resultats indiquen que les xarxes socials entre iguals és la variable que millor permet discriminar la llengua d’identificació dels individus.
2009
Bilingüisme
Adolescència
(c) Institut de Sociolingüística Catalana
Tots els drets reservats
15 p.
Artículo
Institut de Sociolingüística Catalana
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
artconlli_a2009 ... practiques_monolingues.pdf 185.1 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem