Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/10854/3370

Estudi de l'ensenyament-aprenentatge de la multiplicació de fraccions
Rafart Riqué, Mireia
Aquest treball és una investigació de com cal ensenyar la multiplicació de fraccions a l’Educació Primària. S’han recollit les dades a través d’entrevistes per conèixer com 6 mestres ensenyaven aquest coneixement matemàtic per comparar-ho amb el que diuen diferents autors com Van de Walle, Tipps, Tucker i Bruner. L’ensenyamentaprenentatge de la multiplicació de fraccions és un procés difícil i complex. Per adquirir aquest coneixement, els infants necessiten tenir experiències amb diferents situacions que es plantegi el producte de fraccions i deduir ells mateixos estratègies i algorismes propis per resoldre-les. Si se’ls dóna directament l’algorisme tradicional sense comprensió, tindran dificultats per identificar si el resultat és coherent o no.
This paper is an investigation focused on how to teach multiplication of fractions in Middle School. Data were collected through the realization of several interviews to six teachers in order to know how to teach this mathematical knowledge. Additionally, to compare it with what the different authors like Van de Walle, Tipps, Tucker and Bruner say. The process of teaching and learning the multiplication of fractions is a difficult and complex process. To acquire this knowledge, children need to have experiences with different situations that raise the product of fractions themselves and be able to decide their own strategies and algorithms for solving them. If the traditional algorithm without understanding is given directly, they will have difficulties to identify if the result is coherent or not.
16-05-2014
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Text complet d'aquest document

Fitxers Mida Format Visualitza
trealu_a2014_rafart_mireia_estudi_ensenyament.pdf 853.0 KB application/pdf Visualitza/Obre

Mostra el registre complet del document