Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/3367

Un estudi de cas: inclusió d'un infant amb paràlisi cerebral
Prados Aparicio, Andrea; Ymbern Martínez, Maria
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2013-2014 En aquesta investigació qualitativa s’ha fet un estudi sobre la possibilitat d’incloure a un infant amb paràlisi cerebral en una escola ordinària. Per fer-ho, s’ha treballat a partir de l’estudi de cas d’un infant concret escolaritzat en un centre d’educació espacial. S’ha realitzat un anàlisi de la realitat d’aquest centre, l’Arboç, i de dos centres on les investigadores han realitzat l’estada de pràctiques, a l’escola Camí del Mig i a la Llàntia. Els instruments utilitzats al llarg del procés de recerca han estat les entrevistes, les graelles d’observació, el diari de camp i l’anàlisi de documents dels centres. Aquests s’han complementat amb una observació directa i participant a les escoles esmentades. La conclusió obtinguda després d’haver realitzat tot el procés d’investigació, és que la inclusió d’aquest infant no seria possible en els dos centres ordinaris estudiats, ja que seria necessari introduir un seguit de canvis a nivell d’infraestructures, metodologia, organització i de recursos humans i materials. In this qualitative investigation it has been made a study about the possibility to include a child with cerebral palsy in an ordinary school. To do this, it has been worked through the case of a child schooled in a special education center. It has been made an analysis about the reality of this center, l’Arboç, and two centers where researches have made the school placement, in the school Camí del Mig and in la Llàntia. The instruments used during the search process are interviews, observation schedules, diary and the analysis of the center’s documents. These were complemented by direct and participant observation in mentioned schools. The conclusion obtained after having done whole research process, is that the inclusion of this child would not be possible in both ordinary schools studied, it would be necessary to introduce some changes in terms of infrastructures, methodology, organization and human and material resources.
-Paràlisi cerebral
-Educació inclusiva
-Educació especial
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Mostrar el registro completo del ítem