To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/3355

La competència intercultural com a recurs per a contemplar una dimensió global i inclusiva del col·lectiu amazic. En relació amb les competències bàsiques i l'àrea d'educació física de primària
Julià Grabulosa, Carles
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2013-2014 Des que es va iniciar el segle, i a causa dels grans fluxos migratoris de procedències diverses, la població de Catalunya s’ha incrementat en més d’1 milió d’habitants. Diferents actors socials reivindiquen que un dels reptes presents en la societat catalana és reduir les diferències i en alguns casos les desigualtats que es detecten entre la població autòctona i la població d’origen estranger. Amb tot això, diversos autors afirmen que l’espai d’Educació Física de Primària és un espai òptim per atendre a la diversitat cultural, promoure els valors humans, la no discriminació entre l'alumnat i la cohesió i inclusió social. Amb tot aquest marc, apareix el professorat d’Educació Física de Primària i la competència intercultural com a agents de canvi per tal de promocionar la inclusió social en les seves sessions i de retruc en societat. En aquest Treball de Fi de Grau, s’intentarà analitzar i aportar solucions sobre algunes de les qüestions que afecten tant als Mestres d’Educació Física de Primària com a la competència intercultural a l’hora de promocionar la inclusió social del col•lectiu Marroquí, ja que aquest és més nombrós de població estrangera empadronada a Catalunya. Since it began a century, and because of the great migration from various sources, Catalonia's population has increased by more than 1 million inhabitants. Different author’s claim that one of the challenges present in Catalan society is to reduce the differences and inequalities in some cases detected between the native population and the population of foreign origin. As a result, several authors argue that the space of Physical Education is an optimal attend cultural diversity, promote human values , non-discrimination among students and cohesion and social inclusion. Yet this framework, it appears the primary physical education teachers and intercultural competence as agents of change to promote social inclusion in their sessions and indirectly in society. In this Final Grade will attempt to analyze and provide solutions on some of the issues that affect both physical education teachers in primary and intercultural competence when promoting the social inclusion of the collective Moroccan since this is most numerous foreigners registered in Catalonia.
-Educació física
-Educació primària
-Integració social
-Immigrants
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters