To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/2640

Anàlisi del procés d'inclusió d'un alumne amb deficiència visual durant l'etapa d'educació infantil
Graboleda Reyes, Sara
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2012-2013 L’objectiu d’aquest treball és analitzar la inclusió d’un infant amb deficiència visual durant l’etapa d’Educació Infantil, amb la finalitat d’establir propostes de millora al centre encaminades a potenciar mesures per a la inclusió de tot l’alumnat. Per a la realització d’aquest estudi primerament ha estat necessari conèixer la fonamentació teòrica del concepte de visió i d’inclusió escolar, així com també les implicacions per part del centre, la família i l’entorn. Per a realitzar aquest anàlisi hem utilitzat entrevistes i pautes d’observació validades, amb la finalitat de conèixer més a fons la trajectòria de l’infant a l’etapa d’Educació Infantil, sempre des d’una concepció interaccionista, és a dir, tenint en compte l’àmbit escolar, familiar i l’entorn. I ja per acabar, aquest anàlisi ha servit per a proposar propostes de millora per a la inclusió de futurs alumnes en el centre. The aim of this paper is to analyse the inclusion of a child with visual impairment during the stage of Infant Education, in order to establish improvement proposals for the school aimed at promoting measures for the inclusion of all the students. Firstly, to do this study was necessary to understand the theoretical foundations of the concept of vision and school inclusion, as well as the implications of the centre, the family and the environment. To perform this analysis we used interviews and validated observation guidelines in order to learn more about the development of the child in Infant school, always from an interactionist conception, considering the school, family and the environment. Finally, this analysis has been used to propose suggestions for the future inclusion of students in the school.
-Integració escolar
-Educació especial
-Cecs -- Educació
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters