Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/2629

Com ha de ser una activitat científica efectiva basada en l'experimentació i l'estudi de l'entorn proper? Estudi de casos i proposta de criteris a tenir en compte en el disseny d’activitats científiques escolars en l’entorn
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2012-2013 Actualment moltes fonts d'informació ens descriuen i argumenten com han de ser les activitats científiques a l'escola per garantir l'aprenentatge significatiu de l'alumnat, i d'altres estudis ens mostren com han de ser les activitats escolars en l'entorn; però no hi ha estudis que ens descriguin i argumentin com han de ser les activitats científiques escolars basades en l'experimentació i l'estudi de l'entorn proper. Així doncs, aquesta investigació s'endinsa per solucionar un problema actual que és: com ha de ser una bona activitat científica escolar basada en l'experimentació i l'estudi de l'entorn proper? En resposta a això, aquest treball es basa en una investigació avaluativa que analitza diversos projectes de ciències basats en l'entorn a partir de l'observació d'uns criteris específics elaborats, per una banda a partir de les idees d'experts sobre com ha de ser una bona activitat científica i com ha de ser una activitat escolar d'entorn efectiva; i per altra banda a partir de les idees extretes de les entrevistes fetes a mestres promotores de projectes científics escolars innovadors centrats i duts a terme en l'entorn proper. Currently many sources of information describe and argue how should be school science activities to ensure significant learning of students, and other studies show us how should be school activities in the environment , but there are no studies that describe and argue how must be science-school activities based in the direct experience to study the environment. Therefore, this research wants to solve a current problem that is: how should be an effective science-school activity based in the direct experience and the study of the environment? In response, this study is based on an evaluative research that examines various scientific projects (based on environment) using a list of criteria that I made, in one hand, from the expert ideas of how should be a good scientific activity and how should be an effective school activity on the environment; and, on the other hand, from the ideas that I have taken from interviews with school teachers who promote these innovative scientific projects focused and carried out in the environment.
Ciència -- Ensenyament primari
Ciència -- Experiments
Experiments -- Ensenyament primari
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Vista
trealu_a2013_hinojosa_eugenia_com_ha_de_ser.pdf 1.599 MB application/pdf Vista/Abrir

Mostrar el registro completo del ítem